Volvo este prima companie din lume care renunta la motoarele clasice. Incepand cu anul 2019, toate modelele lor vor fi electrice sau cel mult hibride.
Este un pas important realizat de Volvo si pare ca motorul cu combustie interna o sa dispara din vietile noastre. Volvo a spus ca fiecare masina lansata incepand cu anul 2019, va avea cel putin un motor electric.
Se pare ca aceasta moda o sa functioneze pana in 2021, de atunci nu stim ce se va intampla. Poate vor renunta complet la motorul clasic si nu vom mai vedea nici macar modele hibride.
Volvo a luat aceasta decizie pentru a putea intra si pe piata din China. Tinanc cont ca banii vin din China, iar aceasta tara este probabil cea mai poluata din lume, nevoia de masini electrice este mare.
Pacat ca electricile polueaza si mai mult decat masinile cu motoare clasice. Chiar nu stiu dc se merge pe calea asta. un automobil cu motor el, polueaza inca dinainte de iesirea pe portile fabricii, cat un automobil normal timp de 8 ani.
Detaliaza. Bateriile polueaza sau cine?
1) @SD06 probabil a citit articolul de aici http://www.go4it.ro/auto/fabricarea-unei-baterii-pentru-masini-electrice-poate-genera-tot-atata-poluare-cat-sofatul-pe-benzina-timp-de-8-ani-16514609/
2) Studiul provine de aici http://principia-scientific.org/study-tesla-car-battery-production-releases-as-much-co2-as-8-years-of-driving-on-gas/
3. Iar eu am citit de aici http://stiintasitehnica.com/cat-de-poluante-sunt-bateriile-litiu-ion-depinde-de-cum-interpretezi-studiul/
Mi se pare absurd sa crezi in continuare ca tot motoarele cu ardere interna la peste 1 secol de la aparitia lor, sunt in continuare mai bune decat cele electrice
Da la studiul suedezilor ma refer.
Si sa nu uitam de poluarea produsa in urma reciclarii bateriilor, la care sunt folosite multe chimicale.
Sa nu mai dai si altora ce ai fumat ca e grav de tot.
Da cine te opreste sa pui 3 panouri solari pe casa cuplate cu un PowerPack si nu mai poluezi deloc? Sau o eoliana de 2kW si ai rezolvat problema. Da hai sa aberam ca mai sunt persoane ca nu conosc subictul si poate mai incetineti putin evolotia. Penibil nu altceva.
Cred ca se refera la poluarea pentru producerea curentului electric. Nu masina electrica polueaza, ar fi culmea, ci producerea curentului necesar pentru incarcarea bateriilor
Procesul de productie al bateriilor poleaza.
Zii asta si lu Elon Musk. Omule tu chiar ai o mare problema cu evolutia. Daca productia de baterii polueaza (ceea ce este o mare aberatie) atunci hai sa nu mai folosim beterii de loc. Cum ar fi daca telefonul tau ar avea un diesel de 10cmc? Pe voi astia care iubiti atat motorul cu combustie interna, v-as inchide vreo 24 de ore intr-o camera ermetica cu un astfel de motor pornit sa simtiti si voi cum sta treaba cu poluarea.
Probabil este inspirat dintr-un articol de genul: https://www.4tuning.ro/green-cars/savantii-contrazic-ue-masinile-electrice-polueaza-mai-mult-decat-credeti-24964.html
Eu am o urma de indoiala referitor la ceea ce scrie in articolul respectiv si consider ca exista o mare sponsorizare din partea marilor companii petroliere americane. Dar, asta este doar parerea mea.
Nu cred ca este vorba despre vreo promovare. Faptul ca multi ne ascund aceste lucruri nu inseamna ca nu sunt adevarate.
Niciodata statul nu va iesi in pierdere. Poate ca acum nu spun nimic, dar in momentul in care aceste masini vor fi peste tot, atunci nu vor mai fi considerate masini nepoluante.
Pentru cei care habar nu au (cum este acest SD06) in Statele Unite existe o intreaga industie de lobby. Ce fac astia? Simplu, sunt platiti (cu banii foarte multi) sa induca in randul maselor (asita asa ca tine) ideea ca nu exita date certe si ca in prezent subiectul in cauza este in desbatere (debate) in ideea ca atat timp cat se dezbate nu exista concluzii stiintifice clare. Sunt aceeasi magari care timp de zeci de ani au sustinul ca fumatul nu dauneaza sanatatii, tot ei au facut looby si pentru companiile producatoare de petrol, tot ei sau ocupat si de campania lui Trump si tot astia sunt platiti ori de cate ori apare in spatiul public o tema care le poate aduce prejudicii financiare celor care ii angazeaza.
Asa ca SD06 in loc sa induci lumea in eroare mai bine ai pune mana si te-ai documenta. Ai sa vezi ca productia de baterii nu este atat de poluanta pe cat crezi tu (sau vor altii sa crezi) si ca poluarea vine de fapt de la consumatorul incult care nu stie sa recicleze bateriile dupa utilizare.
@SD06 Daca nu esti postac platit de filiera internationala a petrolului atunci esti doar redus mintal. Ia si mai citeste, mai respira un oxid de azot de la un motor diesel. Ti-as fi scris mai mult dar nu cred ca ai intelege oricum.
ON-TOPIC Industria petroliera o sa sufere inevitabil in urmatorii ani, deja sunt prea multe state si marci de masini implicate in asta si mafiotii petrolului nu mai pot mitui tot. Arabii din Dubai s-au prins de asta si investesc masiv in infrastructura si turism ca petrolul se duce pe copca.
@George
1. Se pare ca chiar esti idot.
2. Studiul este realizat de mine ci de oameni care stiu mai bine decat toti fraierii care se dau mari destepti.
3. Studiul asta nu spune ca masinile clasice nu polueaza ci faptul ca nu sunt alegrea cea mai buna pentru viitor si trebuies gasite si alte solutii.
@Marius
Esti de pe aceeasi planet cu George, probabil acolo a aterizat nava cu prosti.
@SD06
Din cate vad eu o nava cu prosti a aterizat fix la tine in cap si esti atat de uimit de experienta incat nu citesti inainte sa vorbesti. Vezi ca ti-am explicat mai sus cine si de ce a platit studiul respectiv. Pana vei fi capabil (probabil nici o data) sa intelegi cu subiect si predicat ce ti-am spus, nu cred ca are rost sa vorbesti in public despre lucruri care te depasesc atat de evident.
Decizia Volvo este una normala intr-o industie complet anormala, un pas care trebuie facut cat mai repede de catre toti producatorii auto si nu numai. Motorul cu ardere interna trebuie sa ajunga istorie altfel omenirea va ajunge istorie in locul lui.
Marius ai dreptate motoarele cu ardere interna trebuie sa dispara, problema e ca cel putin momentan nu e rentabil sa detii o masina electrica costurile sunt mari bateriile se incarca greu si trebuie schimbate la 2-4 ani sa zicem nu stiu.Apoi eu stau la bloc etaju 4 ce fac trag prelungitor de sus ? Normal e ca in parcari sa fie prize dar si asta e greu cu contor ceva cu paza sau sa fie gratis ca de nu trage curent vecinu tau de la tine intr-o veselie.Si apoi noi traim in Romania o tara destul de saraca cel putin de cand au scos taxa auto a fost un boom de masini second pe piata noastra nu crede ca lumea nu vrea o masina noua dar de unde ? Primu pas e spre hibride apoi incet incet catre electrice sau poate apare altceva mai interesant.La noi diesel-ul e legea plus ca pe langa ca polueaza multi nici nu le intretin corespunzator se infunda filtru de paricule ? nui bai il anulam si dai sa mearga ca la noi se poate trece ITP si fara.Mai avem mult pana sa ajungem la electrice.
si eu i-as gaza pe astia de cred ca electricele polueaza mai mult. sau pe aia care au diesel cancerigen.
SD06 are dreptate !!! Toti cei care sar ca arsii si i-au aceasta atitudine de Gica – Contra sunt total in afara subiectului expus de tip . Sunt si eu de acord ca motoarele cu ardere interna polueaza iar cele electrice , NU . Ok dar una este sa produci energie electrica , este simplu , eficient si ieftin si alta este sa o stochezi . Stocarea , inmagazinarea energiei electrice in acumulatori sau baterii de acumulatori este greoaie , scumpa , poluanta si contraproductiva . Asta-i ideea ! Mai mult , in Romania este chiar imposibil de implementat (masini pur electrice) prin lipsa infrastructurii , retele electrice de distributie , puncte de racordare si alimentare specifice prizelor auto dar nu numai … Liberalizarea pretului la energie ceea ce inseamna de fapt scumpire face ca utilizarea masinilor electrice sa fie prohibitiva . Ganditi-va ca aveti de incarcat zi de zi o baterie timp de 6…8 ore si care sa absoarba de la retea cam 2kW . Toate masinile electrice de piata romaneasca pot circula max 60…80km pe zi , vara si doar pe timp de zi pe o temperatura a mediului ambiant normala . Noaptea -faruri , canicula -aer conditionat , sisteme audio , ploaie-stergatoare etc . Iarna nici nu se pune problema sa poti circula . Nu mai pomenesc de incarcarea masinii cu nevasta , soacra si copii , atunci cei 60…80 km vor fi cca 25…30 km . Mai mult durata de viata a bateriilor de acumulatoare este limitata si cu tehnologia actuala dupa max 2 ani de utilizare dupa n-shpe cicluri de incarcare -descarcare capacitatea nominala scade la 50% .
Concluzia : SD06 are dreptate , este necesara alta solutie . Aceasta noua , ieftina , inovatoare si revolutionara cale de a circula pur electric cu auto , fiti siguri ca nu va fi popularizata si folosita pe scara larga decat poate peste 500 de ani daca vom mai exista …
Îți dau dreptate. Mașinile electrice cu acumulatori Li-Ion nu sunt foarte practice. După cum ai spus și tu, energia electrică este foarte ușor de produs, mai ales că foarte mulți țări încep să migreze spre surse de energie regenerabile și alternative, însă stocarea acesteia se dovedește a fi foarte dificilă, chiar și după atâția ani de cercetări și investiții de ordinul zecilor de miliarde de dolari. Totuși, s-au înregistrat progrese importante în domeniul acumulatorilor bazați pe nanotuburi (dioxid de titan și carbon), însă, din nefericire, acumulatorii de acest fel nu sunt încă foarte stabili și au costuri de fabricație destul de ridicate.
Referitor la subiectul acestui articol, sunt de părere că cei de la Volvo sunt mult prea optimiști.