• Despre
  • Publicitate
  • Echipa
    • Darius
    • Gabriel
    • Razvan
    • Alex
    • Cristian
  • Abonare

Arena IT

Stiri IT | Blog hardware, software, evenimente IT

Oferta Acer Nitro 7
Oferta Acer Nitro 7
Black Friday - reducere Mac PDF Editor
  • Home
  • Hardware
    • Previews
    • Reviews
    • Stiri
  • Software
    • Reviews
    • Stiri
  • Jocuri
    • Reviews
    • Stiri
  • Internet
  • Stiinta
  • Auto
    • Reviews
    • EV reviews
  • Diverse
    • Editorial
    • Evenimente IT
« Daca iti plac wallpaper-urile OnePlus, iata cum poti descarca unele similare, la rezolutie 4K
iPhone 6S este promovat in India ca o alternativa ieftina »

Hyundai Ioniq Electric review: o masina electrica cu potential

15.05.2019 21:20 | Darius 16 Articole Speciale Auto Reviews

Ti-a placut?

Share articol ArenaIT

Asa cum va spuneam deja, am pus mana si pe un Hyundai Ioniq, largind astfel setul de masini electrice testate. Acum a venit momentul sa va prezint review-ul complet, asa cum facem de fiecare data.

Hyundai Ioniq este unul dintre cele mai laudate automobile electrice atunci cand vine vorba despre consumul de energie, fiind recunsocut pentru eficienta sa. Acesta a fost (doar) unul dintre motivele pentru care am vrut sa-l testez cat mai repede.

Masina ne-a fost oferita in teste de catre cei de la Hyundai Timisoara (Casa Auto) cu amabilitatea celor de la CityLimo si ajutorul celor de la Electromobilitate.

Hyundai Ioniq vine in trei variante: hibrid, plug-in hibrid si full electric. Nu este singura masina electrica a grupului, acesteia i s-a mai alaturat relativ recent si Kona EV.

Dotari si specificatii

Specificatii. La momentul testarii Hyundai Ioniq era prezent in oferta producatorului intr-o singura varianta: cu baterie de 28 kWh si motor de 120 de cai putere. Intre timp compania a anuntat ca Ioniq o sa vina cu o noua baterie de 38.3 kWh si un motor de 136 de cai putere.

Imi place foarte mult ca Hyundai, fata de alti producatori, prezinta capacitatea utilizabila a bateriei. In realitate bateria e mai mare, insa nu o vei putea utiliza niciodata pe toata pentru a o putea proteja – orice baterie incarcata 100% (sau descarcata pana la 0%) se degradeaza mai repede.

Dotari. Ioniq vine cu o gramada de dotari si nu prea sunt multe lucruri pe care le-ai putea dori si nu le ai. Dintre cele mai importante pot sa amintesc:

  • ACC – adaptive cruise control
  • Lane assist cu pastrarea benzii de mers
  • Scaune incalzite (si ventilate, optional)
  • Volan incalzit
  • Keyless entry & go
  • Navigatie cu Android Auto si Apple CarPlay
  • Incarcator wireless telefon
  • Faruri full LED
  • Tapiterie piele (optional)

Aspect interior si exterior

Exterior. Mie mi-a placut foarte mult Ioniq-ul. E o masina care rata foarte bine: modern dar nu ciudat, cum obisnuiau (si inca mai sunt cateva) sa fie unele masini electrice. De fapt, daca nu esti atent si nu ai privirea agera, nici nu-ti vei da seama care e diferenta intre un Ioniq Hibrid si unul Electric.

Hyundai-Ioniq-Review-Romana (1)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (2)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (23)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (22)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (21)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (4)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (3)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (10)

Interior. Masina asta arata mai bine in realitate decat in poze atunci cand vine vorba despre aspectul interior. Desi materialele folosite nu sunt unele foarte scumpe acestea sunt placute ochiului si iti dau o senzatie faina atunci cand te afli la volan. Poate si pentru ca bordul este modern si in mijloc avem un display.

Spatiul interior este mare, vorbim despre o adevarata masina buna pentru familie. Incap lejer 4 persoane + bagaje in Hyundai Ioniq.

Un singur lucru am sa-i reprosez: vizibilitatea prin luneta, care are de suferit din cauza faptului ca aceasta e impartita in doua, o zona mai mare si una mai mica.

Hyundai-Ioniq-Review-Romana (13)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (38)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (26)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (5)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (6)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (7)
Vizibilitate luneta
Vizibilitate luneta

Confort si utilizare zilnica

Din pacate, am putut sa conduc Ioniq-ul doar pentru cateva ore si cativa zeci de kilometri. Sper sa am ocazia candva si la un drum lung cu el, pentru ca promite multe, chiar si in varianta cu baterie de 28 kWh.

Masina are trei moduri de condus: eco, normal si sport. Probabil vei dori sa mergi in Eco in majoritatea timpului pentru ca puterea e suficienta. Daca ai nevoie de mai mult poti sa te folosesti de „magia” kick down-ului. 🙂

Am facut un tur in jurul Timisoarei si am incercat masina in diferite scenarii: trafic, drum national si localitate linistita. Am parcurs in total 60 km. In tot acest timp am folosit aerul conditionat, pentru ca era destul de cald afara. Am apreciat un lucru pe care-l vezi doar la Hyundai Electric (posibil si la Kia EV): posibilitatea de a seta aerul conditionat in modul ‘driver only’ – adica va raci doar partea stanga a masinii. Si chiar functioneaza foarte bine!

Masinile electrice testate de noi, pana acum: Tesla Model 3 Long Range RWD, Nissan Leaf 2018 40 kWh, Renault Zoe 2018 40 kWh

La prima vedere masina este foarte confortabila: liniste (ca la orice electrica), antifonare bunicica la viteze mai mari si scaune foarte placute spatelui.

Hyundai Ioniq nu e vreo sportiva, insa cei 120 de cai putere oferiti instant ofera o dinamica faina masinii. E mai mult decat ai putea avea nevoie prin oras si aproape suficient in afara orasului, daca vrei sa faci vreo depasire.

Mi-a placut foarte mult pozitionarea butoanelor de PRND (foarte accesibila), volanul confortabil, navigatia care se misca extrem de bine si pe care Android Auto nu crapa din 10 in 10 minute, cum se intampla pe la altii, si display-ul din bord care-ti arata intr-un mod modern toate informatiile de care ai nevoie.

Hyundai-Ioniq-Review-Romana (18)
Driver only
Driver only
Incarcare wireless
Incarcare wireless
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (28)
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (25)

Timp de incarcare, consum, regenerare si autonomie

Autonomie si consum. Am luat masina de la Hyundai Timisoara cu bateria incarcata 100%. Autonomia raportata a fost de 218 km. Consumul dupa cei 60 km a fost de 12.1 kWh/100 Km, adica foarte bun!

Dupa ce am facut Timisoara – Bran si retur cu o masina electrica (va veni si articolul despre asta), cred cu tarie ca cei 218 km de autonomie se pot depasi daca mergi responsabil.

Incarcare. N-am avut mare lucru de incarcat, pentru ca n-am folosit prea multa baterie. Insa am incercat incarcarea gratuita de la Kaufland si Lidl. Masina se incarca pe CCS si stie pana la 100 KW! Din pacate, in Romania n-avem statii mai puternice de 50 KW (si acelea destul de putine pana acum). Chiar si asa, am aflat ca o incarcare de la 83% la 94% (cand puterea absorbita nu mai e maxima) nu dureaza mai mult de 11 minute – atat raporta computerul de bord. Excelent!

Cu o mica specificatie: Ioniq se incarca pe fast doar pana la 94%, dupa care se opreste. Daca vrei 100% va trebui sa-l treci manual pe Type 2 – slow charging. Informatie de care nu stiam daca nu-mi spunea Dan de la Electromobilitate. 🙂

Regenerare. Ioniq are patru moduri de regerare la franare: 0 – oprit, 1, 2, 3 – maxim. Daca mergi pe 0, probabil nu vei regenera nimic la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie. Insa daca mergi pe 3 franarea regenerativa e foarte puternica.

Mie unul mi-a placut ca masina are doua padele pentru schimbarea intre modurile de regenerare. Astfel poti jongla cu ele in functie de drumul pe care esti.

Pe modul maxim de regenerare masina nu se opreste de tot, pana la stop, insa merge cu maxim 10 km/h. Eu m-as putea obisnui sa merg doar cu modul 3.

La start
La start
La start
La start
La start
La start
La start
La start
Driver only
Driver only
Hyundai-Ioniq-Review-Romana (15)
Incarcare
Incarcare
La final
La final
La final
La final

Pret si concluzie finala

In final pot sa va spun ca scurta mea experienta cu Hyundai Ioniq a fost impresionant de placuta. Daca as fi un fan al masinilor de tip sedan/hatchback (da, sunt fan SUV-uri) Ioniq-ul cu noua baterie ar fi pe lista mea scurta. Altfel, abia astept sa pun mana pe un Kona Electric, model care chiar mi-ar putea face cu ochiul. Este masina perfecta pentru navete scurte (pana in 100 Km pe sens) sau pentru oras. In varianta cu baterie de 38 kWh poate fi si o masina de folosit in orice conditie: o ajuta incarcarea rapida, chiar daca autonomia nu e cea mai mare de pe piata.

Hyundai Ioniq costa in jur de 26000 Euro cu toate reducerile posibile si programul Rabla Plus. Din pacate, e foarte greu sa cumperi un Hyundai Ioniq (Kona e imposibil) din Romania. Exista cerere, zeci de oameni au dat avans, dar nu exista masini alocate Romaniei.

Sa speram ca in 1-2 ani ajungem si noi pe lista tarilor in care masinile electrice chiar se livreaza.

Tineti aproape, pregatesc chiar si un material video cu Hyundai Ioniq, insa mai dureaza putin.

Ti-a placut? Da-ne un: Share articol ArenaIT

Semnaleaza o eroare

Multumim pentru feedback, o sa reparam eroarea in curand! :)

Electromobilitate Hyundai Hyundai Ioniq Hyundai Timisoara review masini electrice

Iti multumim ca ne citesti!
Daca vrei sa sustii dezvoltarea noastra, cumpara prin linkurile noastre afiliate PCGarage, eMAG, evoMAG, Altex

Participa la discutie!

  1. Razvann says

    16.05.2019 at 12:24

    Sa conduci permanent un SUV intr-un oras, inseamana lipsa de respect la adresa orasului, a colegilor din trafic si a locuitorilor orasului. Asa ceva ar trebui interzis definitiv. Daca mai este si diesel, deja e lipsa de bun simt si educatie.

    Răspunde
    • Greuceanu says

      16.05.2019 at 14:14

      Subscriu în totalitate. Plus că mie SUV-ul în general mi se pare o specie inutilă în România în peste 90% din cazuri. Sub 10% sunt cazurile în care e nevoie de el pentru drumuri de acces grele și în unele cazuri(nu în toate) pentru spațiul interior.
      În rest sunt dulapuri pe roți,un fel de autobuze mai mici în care te uiți la calea de rulare de la etaj. Bleahh…

    • Darius says

      16.05.2019 at 14:44

      Eu circul destul de putin prin oras cu masina, e ok. Plus ca al meu Qashqai e practic cat un Megane.

    • Dan says

      16.05.2019 at 18:26

      Cine te-a prostit că motorul diesel este mai poluant că unul pe benzina ? Și atât timp cat conducătorul de SUV respecta legea, nu e nicio lipsa de respect, just saying. Sigura lipsa de respect ar fi sa te crezi tu mai șmecher că ai x sau Y și fraierul merge cu Z. P.S. nu am nici SUV, nici diesel.
      https://www.google.ro/amp/s/theconversation.com/amp/fact-check-are-diesel-cars-really-more-polluting-than-petrol-cars-76241

    • Razvann says

      17.05.2019 at 13:13

      Dan, eu zic sa te abtii de la comenta tampenii. Nu discutam la diesel de CO2, altele sunt substantele mult mai nocive decat la benzina.

  2. Marmureanu Web says

    16.05.2019 at 12:59

    Arata foarte bine! Dar comparativ cu Renault Zoe la autonomie este cu mult sub ea.

    Răspunde
  3. glm says

    16.05.2019 at 13:17

    Dintre Ioniq si Leaf? Pare mai bun Hyundai-ul.

    Răspunde
    • Darius says

      16.05.2019 at 14:43

      Nu stiu ce sa spun, fiecare au puncte slabe si forte.

    • glm says

      16.05.2019 at 14:47

      Cand ai timp, poate detaliezi putin. Multumesc.

    • Darius says

      16.05.2019 at 15:44

      Daca este sa comparam Hyundai Ioniq cu baterie de 28 kWh cu Nissan Leaf cu baterie de 40 kWh atunci avem asa:

      Plusuri Ioniq:
      – racire activa a bateriei (adica management termic) – Leaf n-are, e un minus
      – incarcare rapida pe CCS pana la 100 kW (leaf incarca pana la 50 kW prin ChaDeMo)

      Plusuri Leaf:
      – autonomie mai mare cu aproximativ 10% (adica vreo 30-40 km)
      – pret usor mai mic
      – lane assist (prin ProPilot) mult mai bun – la Kia si Hyundai merge dintr-un marcaj in celalalt, nu sta pe mijlocul benzii

      Dar, pe de alta parte, vine Ioniq cu baterie de 38 kWh, pe care l-as lua in locul Leaf-ului, chiar si in locul celui de 60 kWh.

      Insa problema Ioniq-ului e ca nu-l poti cumpara din Romania, decat foarte greu si cu mare noroc. Leaf iti poti lua maine daca vrei.

    • glm says

      16.05.2019 at 17:19

      Mda, diferente foarte mici – ce inseamna 20-30km in plus autonomie… Iar avantajul incarcarii la 100W e useless daca n-ai statii. Preturile sunt oricum mari ca sa mai conteze cateva sute de euro in plus sau in minus. Electricele sunt inca si vor mai fi in stadiu de nisa cel putin in Romania. Pe mine personal, m-ar incanta maxim sa am una strict pentru oras.

  4. varucu says

    16.05.2019 at 14:20

    Mi-a placut mult titlul: o masina electrica cu potential 🙂

    In rest, doar de bine. Desi sunt un “fan” sa zic asa, al coreenilor, parca imi place mai mult Leaf-ul.

    Răspunde
    • Darius says

      16.05.2019 at 15:52

      Mi se pare ca bateria de 28 kWh a alungat multi potentiali cumparatori, daca veneau direct cu ceva de peste 35 (utilizabili) altfel statea treaba. Chiar asa, clienti sunt, problema e ca nu face fata productia sau… nu se doreste.

    • varucu says

      16.05.2019 at 17:02

      Suntem abia la inceput cu toate Darius. Productia nu se face pentru tarile astea de lumea a treia, e normal sa produca pentru tarile mai dezvoltate. Au si alte preturi pe-acolo probabil. Dar eu sunt increzator, cum am mai zis, ca in urmatorii 4-5 ani, lucrurile se vor schimba. Cred ca cine va reusi sa creeze o baterie care sa retina mai multa energie intr-un timp mai scurt va rupe piata. Cred ca aici se da batalia adevarata din spatele scenei. Noroc ca avem oameni ca Musk care sa ia taurul de coarne ca sa zic asa si sa se zbata pentru schimbare. Oricum, schimbarea asta nu este atat de mare, dar va ajuta. Cel putin auficient de mult cat companiile petroliere sa continue sa faca bani fara a distruge lumea la viteza actuala.

      Astept cu interes sa vad cum a decurs calatoria la Bran.

    • Darius says

      16.05.2019 at 17:12

      Nu sunt alte preturi, avem exact aceleasi preturi ca si in vest.

      Zilele astea pregatesc si materialul despre calatoria la Bran. Ca spoiler: a mers neasteptat de bine. 🙂

  5. Dan TUDOR says

    03.09.2019 at 22:34

    Subscriu la partea cu SUV-urile in oras. Toti taranii , cocalarii si proastele au unul.

    Răspunde

Lasă un răspuns la Razvann Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Oferta Acer Nitro 7
Black Friday - reducere Mac PDF Editor

Sustinere

Daca vrei sa sustii dezvoltarea noastra, cumpara prin linkurile noastre afiliate PCGarage, eMAG, evoMAG, Altex

Articole populare

Apple ar putea renunta la portul de incarcare in 2021
Apple ar putea renunta la portul de incarcare in 2021

06.12.2019

Despre tehnologia 5G: avantaje si dezavantaje
Despre tehnologia 5G: avantaje si dezavantaje

05.12.2019

De ce 2020 ar putea fi anul cand imi voi lua o masina electrica #ElmobChallenge
De ce 2020 ar putea fi anul cand imi voi lua o masina electrica #ElmobChallenge

10.12.2019

Sony Xperia 3 – flagship cu 12GB RAM si Snapdragon 865
Sony Xperia 3 – flagship cu 12GB RAM si Snapdragon 865

09.12.2019

Halo Reach pentru PC a fost lansat
Halo Reach pentru PC a fost lansat

04.12.2019

Proiecte de urmarit

  • 🖥️ Configuratia Lunii
  • ☕ Cafeluta IT
  • 📋 Sondaje

Ultimele articole

Redmi (Xiaomi) a lansat K30 4G/5G – telefoane ieftine cu ecran de 120Hz si 5G
Redmi (Xiaomi) a lansat K30 4G/5G – telefoane ieftine cu ecran de 120Hz si 5G

10.12.2019

PC Garage te echipeaza cu o carcasa gratis
PC Garage te echipeaza cu o carcasa gratis

10.12.2019

Acum poti atasa un email intreg intr-un alt email prin Gmail
Acum poti atasa un email intreg intr-un alt email prin Gmail

10.12.2019

De ce 2020 ar putea fi anul cand imi voi lua o masina electrica #ElmobChallenge
De ce 2020 ar putea fi anul cand imi voi lua o masina electrica #ElmobChallenge

10.12.2019

Testam Skoda Kodiaq RS 2.0 TDI 4×4 DSG
Testam Skoda Kodiaq RS 2.0 TDI 4×4 DSG

10.12.2019

Recomandam

VPS Bun
Scutere Electrice

Ultimele review-uri

Review Deepcool Assassin III – cel mai bun cooler pe aer pe care l-am testat
Review Deepcool Assassin III – cel mai bun cooler pe aer pe care l-am testat

10.12.2019

Review cooler all-in-one Deepcool Castle 360 EX
Review cooler all-in-one Deepcool Castle 360 EX

09.12.2019

Acer ConceptD – laptop „normal” pentru editare foto/video
Acer ConceptD – laptop „normal” pentru editare foto/video

05.12.2019

Impresiile despre Philips 43PUS7304/12 – televizor 4K cu HDR si Ambilight
Impresiile despre Philips 43PUS7304/12 – televizor 4K cu HDR si Ambilight

03.12.2019

5G pe strazile din Cluj Napoca
5G pe strazile din Cluj Napoca

03.12.2019

Citeste mai multe review-uri

Parteneri

  • ComputerBlog
  • Darius Jula
  • Electromobilitate
  • PC Troubleshooting
  • Zoso

Confidentialitate si cookie-uri

  • Termene si conditii
  • Politică privind fișierele cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Management date personale

© 2007 - 2019 Arena IT, toate drepturile rezervate · Gazduit de Hosterion · Construit de Darius · Statistici trafic T5

Multumim pentru feedback, o sa reparam eroarea in curand! :)

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citeste mai multe