Grupul FCA adica Fiat Chrysler Automobiles, va inchiria masini de la Tesla pentru a le introduce in flota lor. Adica masinile Tesla vor intra in grupul FCA si vor fi considerate Fiat. Cum? De ce? Pai pentru ca noxe si pentru ca amenzi. Va explic mai jos.
Fiat o sa „inchirieze” masini de la Tesla si automat emisiile de CO2 ale grupului vor scadea pentru ca Tesla sunt electrice. Iar daca emisiile de CO2 vor scadea sub o anumita limita, acestia vor scapa de amenzi. Si este mai profitabil sa plateasca la Tesla.
Acesta miscare este una legala si aparent Tesla si Fiat au incheiat colaborarea in 25 februarie. Deci in Europa vom avea Fiat Model X. Tare sau nu?
Sursa: reuters.com
Fiat Model X o sa fie mai scump decat Tesla Model X? Mai prost de asemenea? Parca planuiau sa faca 500-le electric.
Problema e ca acel cinquecento electric va fi cat o Tesla ieftina…
Dar nu e problema noastra. E mai mult problema lor ca nu vor avea vanzari. Din punctul meu de vedere ar trebui sa fie mai ieftin pentru ca nu e ca si cum ai face o masina de la zero (precum Tesla). E practic aceeasi conserva doar cu o baterie mai mare inauntru.
Sa faca si Dacia la fel. 🙂
n-ar trebui sa fie legal. asa ii inchiriaza toti.
si cine mai cumpara tesla daca vede fiat?
Alin, nu este vorba de inchiriere. Clientul final nu va fi afectat in nici un fel de intelegerea asta. Emisiile celor doi producatori vor fi cuantificate ca fiind ale Fiat. Vehiculele Tesla au emisii zero si de aici emisiile Fiat for scadea si scapa de amenda de la Comisia Europeana.
Da, nu foarte multa lume este multimita de decizia Tesla. Din cate am intels nu este inchiriere de masini ci mai degraba emisiile celor doi producatori vor fi considerate ca fiind ale Fiat. Vehiculele Tesla au emisii zero si de aici scad emisiile Fiat.
Pe de alta parte, Fiat ar fi platit amenzi uriase catre Comisia Europeana, asa poate ca banii respectivi vor ajunge sa finanteze prima Tesla Gigafactory din Europa. Vom vedea.
Este evident ca “s-au asociat” ca sa scape de amenzi. Nu cred ca vor face ei investitii de genul. Asta ar trebui sa faca toti producatorii de masini in Europa, sa puna mana de la mana, sa faca mai multe maini si fabrici pentru baterii in europa, ca asta e cea mai mare problema. Acum nu stiu daca patentul este disponibil, dar bateriile Tesla-Phillips sunt cele mai ok ca si constructie, eficienta, spatiu ocupat, racire etc. Desi, din punctul meu de vedere, fenomenul nu trebuie sa ia amploare foarte rapid in Europa deoarece nu toate tarile se bazeaza pe energie regenerabila.