Dacă tot am discutat despre amenzile date de Autoritatea Natională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) cu ocazia Black Friday 2021, mi-am adus aminte că eu le sunt ”client” fidel.
Asta pentru că am avut neșansa să dau peste câțiva furnizori de materiale de construcție, când mi-am ridicat casa. Apoi, dacă tot ”mi-am făcut mâna”, la fiecare problemă cu câte un magazin online, sau furnizor de servicii, care nu respectau contractele sau termenele asumate, tot la ANPC ajungeam. Așa că am tot depus online reclamații pe site-ul lor.
Prin urmare, las mai jos un mic ghid, pentru cei care nu sunteți familiari cu sistemul, cu mențiunea că este luat direct de pe site-ul lor.
Ce este o reclamaţie/sesizare?
“Prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.
Cine poate depune o reclamaţie la ANPC?
„Consumatorul – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale ”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată.
- Reclamaţiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice.
- Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
„Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.
Cum depuneţi o reclamaţie?
Vă rugăm să apelaţi la această modalitate numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci aveţi dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoara activitatea operatorul economic reclamat.
Conform prevederilor legale reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic sau se depun personal.
Partea interesantă este că poți depune așa DOAR O RECLAMAȚIE/ZI! Altfel spus, chiar dacă ai două companii la care vrei să le depui câte o plângere, o poți face fie în zile consecutive, fie pe e-mail-ul filialei locale a ANPC. Nu mă întrebați de ce se întâmplă asta…
Pentru a depune o reclamaţie în format electronic trebuie să completaţi FORMULARUL DE SESIZARE ONLINE.
Reclamaţia sau sesizarea se face în nume personal și se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.
Reclamaţiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii.
În caz că aveți nevoie, vă las coordonatele de contact ale Comisariatelor Regionale si Judetene pentru Protectia Consumatorilor.
Buna seara.
Reclamația a fost făcută pe e-mail către conducerea firmei, din păcate adresa de mail nu este valida.
Nu am ce document sa atașez deoarece sesizarea tine de comportamentul unui angajat, in momentul in care i-am arătat un produs cu defecte pus in Vanzare .
Incercati si aici https://anpc.ro/reclamatii-anpc/
cine rasp legal de dividentele unor actiuni listate la bursa pt care nu am primit bani caci nu am fost anuntata si nu pot sama uit la dep central Treaba se prelungeste de ani de zile,timp incare nu am avut posibilitatea sa accesez acest dep central si nu stiam cum mentionez ca nu am fost contactata prin posta, mail telefon Multumesc ca de fiecare data ca existati. astept raspunns
Din păcate, nu putem sa va ajutam. Verificați cu cineva specializat pe aceste subiecte