Site icon Arena IT

Adaptive Sync, parte din DisplayPort 1.2a

Sincronizarea monitorului cu GPU-ul, din punct de vedere al cadrelor redate, a fost un subiect important la sfarsit de 2013, inceput de 2014. Pentru ca, in lipsa acestei sincronizari, din cauza faptului ca un LCD are refresh constant iar placa video transmite un numar variabil de fps, apar artefacte vizuale.

nVidia a combatut problema prin modulul G-Sync, ce se adauga monitorului si adauga 120 $ la nota de plata. AMD a preferat ceva gratuit, si a prezentat la CES 2014 tehnologia FreeSync, ce foloseste refresh-ul dinamic inventat de ATI in urma cu aproximativ zece ani, si face sincronizarea la nivel de driver.

Iar acum VESA (Video Electronics Standards Association) a decis sa includa aceasta sincronizare in specificatiile conectivitatii DisplayPort 1.2a. Noua functie se numeste Adaptive Sync, si permite atat sincronizarea dinamica in timpul jocurilor, pentru a oferi o experienta mai placuta, cat si scaderea consumului prin scaderea numarului de cadre cand continului redat este static.

Adaptive Sync exista deja din 2009 pentru embeded DisplayPort (conexiune folosita la majoritatea laptop-urilor), deci acum este doar extinsa si la segmentul desktop. Si pentru a functiona are nevoie de monitor si GPU compatibile, si de un motor care sa se ocupe de sincronizarea efectiva, cum ar fi FreeSync.

Deci AMD primeste o mana de ajutor, iar nVidia o lovitura serioasa inante ca G-Sync sa capete vreo amploare.

Exit mobile version