Site icon Arena IT

AMD vrea 20 nm pentru console

Procesul tehnologic de 20 nm de la TSMC este asteptat ca painea calda. Producatorii de smartphone-uri deja primesc astfel de platforme SoC ultramobile, insa chip-urile mai complexe mai au de asteptat. Si cel mai mult s-a simtit aceasta absenta in domeniul GPU-urilor. Dar AMD asteapta procesul de 20 nm si pentru alte chip-uri.

Si aici ne referim la cele din consolele de ultima generatie, pe care AMD a reusit sa le castige. Asta pentru ca aceste SoC au marje de profit extrem de mici, si orice micsorare a procesului tehnologic inseamna o scadere a pretului per chip.

Pentru cine nu mai tine minte, Xbox One foloseste o platforma de 5 miliarde de tranzistori cu procesor octo core cu arhitectura Jaguar la 1.75 GHz, controller de memorie quad channel, si GPU la 853 MHz cu 768 Stream Processors, plus 32 MB memorie eSRAM. Iar in PlayStation 4 avem tot procesor octo core cu Jaguar la 1.6 GHz, controller de memorie quad channel si GPU la 800 MHz cu 1152 Stream Processors

Deci vorbim despre chip-uri de 363 mm2 si respectiv 348 mm2, destul de mari. Ele vor beneficia enorm de pe urma micsorarii procesului tehnologic. Si este posibil ca pentru prima data sa vedem si specificatii ceva mai bune (frecvente mai mari) cu aceasta schimbare, pentru ca intre cele doua console este o concurenta mult mai acerba, avand in vedere ca au la baza aceeasi arhitectura, iar Microsoft are nevoie de mai multa putere bruta pentru a ajunge din urma consola celor de la Sony.

Exit mobile version