Si aici ne referim la cele din consolele de ultima generatie, pe care AMD a reusit sa le castige. Asta pentru ca aceste SoC au marje de profit extrem de mici, si orice micsorare a procesului tehnologic inseamna o scadere a pretului per chip.
Pentru cine nu mai tine minte, Xbox One foloseste o platforma de 5 miliarde de tranzistori cu procesor octo core cu arhitectura Jaguar la 1.75 GHz, controller de memorie quad channel, si GPU la 853 MHz cu 768 Stream Processors, plus 32 MB memorie eSRAM. Iar in PlayStation 4 avem tot procesor octo core cu Jaguar la 1.6 GHz, controller de memorie quad channel si GPU la 800 MHz cu 1152 Stream Processors
Deci vorbim despre chip-uri de 363 mm2 si respectiv 348 mm2, destul de mari. Ele vor beneficia enorm de pe urma micsorarii procesului tehnologic. Si este posibil ca pentru prima data sa vedem si specificatii ceva mai bune (frecvente mai mari) cu aceasta schimbare, pentru ca intre cele doua console este o concurenta mult mai acerba, avand in vedere ca au la baza aceeasi arhitectura, iar Microsoft are nevoie de mai multa putere bruta pentru a ajunge din urma consola celor de la Sony.