Site icon Arena IT

ANCOM asigură transparență pentru utilizatorii serviciilor de comunicații electronice

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a emis un comunicat prin care informează utilizatorii de servicii de telefonie și acces la internet din România cu privire la drepturile lor de a fi informați în legătură cu atingerea unei limite de consum suplimentare valorii lunare a abonamentului.

Conform comunicatului, furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația de a oferi utilizatorilor posibilitatea de a monitoriza în timp real consumul de servicii, precum și de a-i informa atunci când se atinge o limită de consum care depășește valoarea abonamentului lunar cu 50 EUR sau 250 RON (fără TVA).

Această măsură are ca scop sporirea transparenței și permite consumatorilor să își gestioneze mai eficient costurile generate de utilizarea serviciilor de comunicații electronice. Furnizorii trebuie să ofere utilizatorilor posibilitatea de a urmări consumul pentru fiecare serviciu inclus în planul tarifar și să-i informeze când un serviciu este consumat în întregime sau când se atinge limita de consum.

ANCOM a stabilit că limita de consum este atinsă atunci când costurile suplimentare depășesc valoarea abonamentului lunar cu 50 EUR sau 250 RON (fără TVA). Furnizorii au responsabilitatea de a avertiza utilizatorii în momentul atingerii acestei limite, contribuind astfel la o gestionare mai eficientă a consumului de servicii electronice.

De asemenea, consumatorii au posibilitatea de a renunța la această informare, în mod expres. Utilizatorii finali microîntreprinderi, întreprinderi economice fără personalitate juridică, întreprinderi mici sau organizații non-profit beneficiază de aceleași drepturi în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunțe la aceste drepturi.

În cazul în care utilizatorii întâmpină probleme sau neclarități legate de această facilitate, ANCOM recomandă să se adreseze mai întâi furnizorului de servicii de comunicații electronice pentru clarificări și rezolvare.

În situația în care furnizorul nu a rezolvat aspectul semnalat, aceștia se pot adresa ANCOM, urmând pașii descriși aici.

Exit mobile version