Site icon Arena IT

Un apel telefonic extrem de scump

O femeie din Nottingham, Marea Britanie, a primit o factură de aproape 6.700 de lire sterline pentru utilizarea telefonului timp de mai puțin de o oră în New York, în încercarea de a contacta operatorul său de telefonie mobilă pentru a rezolva o problemă de conexiune.

Hilary O’Donnell, care se afla în vacanță cu prietenii, a constatat că telefonul său nu putea efectua apeluri, motiv pentru care a încercat să contacteze Plan.com pentru a rezolva problema. La întoarcerea acasă, însă, a descoperit că factura ei ajunsese la suma impresionantă de 6.648 de lire sterline pentru încercările de a rezolva conexiunea – ceea ce consideră că este excesiv și nedrept.

Cazul ei scoate în evidență costurile uriașe ale roaming-ului atunci când folosești un telefon mobil în străinătate, fără a avea un plafon pentru cheltuieli, precum și tarifele foarte mari pe care unii operatori le aplică pentru cantități mici de date. O’Donnell își dorea doar să-și rezolve problema, dar fără să știe că a consumat 850 de MB de date la un tarif de 7,75 lire sterline pe MB, într-o perioadă de mai puțin de o oră.

Deși inițial credea că nu folosește datele, pentru că nu putea accesa wifi-ul hotelului, faptul că a apelat pe WhatsApp la Plan.com a dus la o factură uriașă. După ce a primit factura, compania a blocat contul ei și i-a spus că va fi deblocat doar după plata integrală a sumei.

Cazul a fost soluționat de Ombudsmanul de Comunicații, care a decis că taxele erau conforme cu prețurile afișate și că nu exista obligația legală de a le anula. Plan.com a explicat că nu a fost activat un plafon de cheltuieli și că acest lucru este frecvent în cazul contractelor de afaceri.

Pentru a evita astfel de situații, experții recomandă verificarea atentă a contractului și a politicii de roaming înainte de a călători, deoarece taxele pot varia semnificativ în funcție de operator și de destinația aleasă.

Sursa

Exit mobile version