In urma cu doua saptamani, Apple a introdus noile sale telefoane iPhone 6S si 6S Plus, realizate in jurul platformei A9. Insa pe 10 septembrie doar au fost prezentate aceste smartphone-uri, ele urmand sa ajunga in magazine si in mainile doritorilor abia pe 25 septembrie. Drept urmare prea multe detalii despre respectiva platforma nu au fost.
S-a stiut doar ce a dat cu pipeta Apple. Ca ar fi cu 70% mai performanta la nivel de CPU, si cu 90% la nivel de GPU, in comparatie cu A8 din iPhone 6 si 6 Plus. Si s-a dedus ca avem parte tot de un procesor dual core, cu frecventa mai mare, si arhitectura similara ARMv8. Insa o parte dintre cei ce au facut precomanda au primit, din greseala, deja telefonul. Si au ajutat putin in clarificarea acestor specificatii, si chiar au prezentat si cateva teste de performanta.
Pe scurt CPU-ul este intr-adevar un dual core, cu frecventa de 1.8 GHz. Nu stim ce nume de cod i-a dat Apple, dar asta nici nu prea conteaza. El are 128 KB memorie cache L1 si 3 MB L2, are la dispozitie 2 GB de RAM, si a obtinut in GeekBench 3.3.4 scoruri de 2292 in single thread si 4293 in multi thread. Comparativ Apple A8 reuseste 1635 / 2950 de puncte. Deci Apple a ameliorat putin si performanta pe langa cresterea de frecventa (cu aproximativ 9 – 13 %).
La GPU lucrurile sunt mai putin clare. Pentru ca aici nu avem specificatii, ci numai rezultate. In 3DMark Ice Storm Unlimited a obtinut 24 842 de puncte. Peste majoritatea GPU-urilor mobile de pe piata, in timp ce iPhone 6 cu al sau PowerVR GX6450 quad core reuseste 16500 – 17000 de puncte. Dar probabil peste 2-3 zile si mai multe lucruri se vor lamuri!