Cu toate ca la ultimul articol in care bifam o perfomanta demna de Cartea Recordurilor, si care chiar a si ajuns acolo, s-a iscat o mica cearta pe ideea ca acesta e site de IT si nu de masini, noi vom continua sa prezentam ideile care ni se pare interesante. Motivul e simplu, realizarile prezentate sigur au legatura cu stiinta si tehnica, doar ca unii nu o vad. Asta s-a si dovedit la finalul discutiei.
Masina pe care acum o prezentam se numeste T.25. Aceasta e rezultatul a peste trei ani de munca pentru Gordon Murray, fost inginer de formula 1, si echipa sa din Shalford, Anglia.
T.25 are o viteza maxima de 130 Km/h, e lata de doar 1.2 metri si lunga de 2.4 metri. Pentru a intoarce are nevoie doar de un cerc cu raza de 3 metri. Ce mai, e citadina perfecta. Modularitatea e cuvantul cheie al masinii, aceasta are scaunul soferului pe mijloc, la fel ca o masina de formula 1, dar locul din spate poate fi modificat in pana la 6 moduri asa incat sa fie folosit pentru a transporta doi oameni sau marfa.
Motorul masinutei este in trei cilindri ce insumeaza o capacitate de 660 cmc si o putere de 51 CP. Totul e legat la o cutie semi-automata secventiala cu 5 trepte. Din dotarile masinii nu lipsesc nici ABS-ul sau ESP-ul.
Pentru ca un consum mic implica si forte mici la rulare, masina are doar 550 Kg si a fost in asa fel gandita incat, daca se intampla ca proprietarul sa aibe un accident, piesele de caroserie sa poata fi schimbate cu usurinta. Un alt lucru interesant este busonul pentru alimentarea cu benzina care nu e singur. Sunt doua, pe ambele parti. Pretul unei astfel de masini s-ar putea invarti in jurul sumei de 9000 $.
Pe langa T.25 a mai fost scos la lumina si conceptul lui T.27. Practic este aceeasi masina insa va avea motorizare electrica. Pretul acesteia se invarte in jurul valorii de 18000 $. Doar atat se cunoaste momentan despre acest model.
Special pentru T.25 a fost gandit sistemul iStream care revolutioneaza procesul de fabricatie. Componentele cele mai importante sunt asamblate pe masina inaintea caroseriei iar aceasta vine prevopsita. Acest sistem ar putea permite fabrici mai mici si emisii de CO2 mai putine.