Autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană pare că au pus gând rău și dezvoltatorilor de jocuri, despre care consideră că apelează la tactici înșelătoare pentru a vinde iteme sau skin-uri virtuale. Mai precis, în loc să afișeze în mod explicit prețurile pentru obiectele virtuale din jocuri, dezvoltatorii aleg să intermedieze achizițiile prin intermediul unor monede virtuale cu scopul de a induce în eroare consumatorii.
Conform Consumer Protection Cooperation Network (CPCN), dezvoltatorul MMORPG-ului Star Stable Online, a dus aceste tactici persuasive și înșelătoare la un nou nivel, introducând în joc reclame extrem de agresive, targetate către copii, promoții cu durată foarte limitată de timp, care au scopul de a grăbi achizițiile, precum și o lipsă totală de transparență în ceea ce privește achizițiile de obiecte virtuale. Mai mult, compania se pare că a apelat și la influenceri populari în rândul audienței tinere pentru a promova itemele in-game și monedele virtuale din joc într-o manieră netransparentă.
Totuși, aceste tactici nu sunt prea bine reglementate, situându-se într-o zonă gri din punct de vedere legal. Însă în lipsa unui răspuns din partea dezvoltatorului, CPCN anunță că va investiga mai atent activitatea companiei și va impune acțiuni de remediere pentru a proteja consumatorii. De asemenea, cu ajutorul Comisiei Europene, CPCN a publicat un ghid de bune practici pentru dezvoltatorii de jocuri, care, printre altele, menționează că itemele in-game trebuie să aibă prețurile menționate în mod explicit în euro, nu în monede virtuale. Măsuri similare au fost impuse și de către Consumer Financial Protection Bureau din Statele Unite, care a identificat numeroase nereguli și tactici înșelătoare utilizate de dezvoltatorii de jocuri, însă până acum foarte puțini s-au conformat.
Via Techspot






Lasa un comentariu!