Aceste baterii au fost puse la punct de o companie norvegiana, Sintef, si vor fi initial comercializate de subsidiara ReVolt, localizata in Suedia. Primele echipamente propulsate de Zn-Aer vor sosi in 2010, si vor fi micutele aparate auditive. Dar incet tehnologia va urca si la dispozitive mai mari.
Ca principiu, aceste baterii au un electrod din zinc, iar cel de-al doilea este o substanta poroasa ce absoarbe oxigenul atmosferic. Intre ei, un electrolit apos, care impreuna cu oxigenul genereaza, sub actiunea unui catalizator special, ioni hidroxil (OH-). Acestia determina oxidarea zincului, ce la randul lui elibereaza electroni, deci genereaza curent electric.
La reincarcare are loc procesul invers, cu degajarea de oxigen. Deci aceste baterii sunt si mult mai sigure, neavand componente flamabile. Problema pana acum a fost deteriorarea electrodului cu aer la procesul de reincarcare, pentru a putea permite mai multi astfel de cicli.
Dar s-a ajuns la 100 cicli de incarcare / descarcare deja, si in viitorul apropiat se spera la 300 – 500. Si cum acesti acumulatori au o capacitate de trei ori cat cei Li-Ion, ar fi nevoie de mai putini cicli pe durata de folosire a unui dispozitiv.