Magazinele – vanzari de 50 de milioane de euro
Pentru magazine Black Friday a insemnat o sarbatoare. S-au generat vanzari ca niciodata, eMAG a vandut de 15 milioane de euro, cu profit negativ, spun ei. Tot de 15 milioane a vandut si Altex. Nici Flanco n-a stat rau, inregistrand vanzari de 12 milioane de euro.
Magazinele mai mici: EvoMag, Oktal, F64 au anuntat vanzari in valoare de 700.000 euro, ~1 milion de euro si 1.5 milioane de euro. Mai multe aici, plus un infografic despre comenzile eMAG. Altfel, 2parale a anuntat ca s-au acordat comisioane in valoare de 35.000 de euro, sunt curios cate se vor aproba. Probabil ProfitShare-ul eMAG-ului a inregistrat mult mai mult.
Parerea mea despre Black Friday 2012 +sfaturi
Problema preturilor si a reducerilor. Ofertele au fost mai bune la Black Friday 2012, cei care au urmarit asta si-au dat seama. N-a dat nimeni nimic de gratis, cum isi doresc multi romanasi de-ai nostri, dar au fost oferte bune. Consider ca o reducere de 100-200 RON fata de un pret normal e o reducere buna. Eu am cumparat de la eMAG un Galaxy S2 cu 1400 RON (in loc de 1600), un storcator de fructe cu 100 RON (in loc de 170) si o cafetiera cu 50 RON (in loc 80 RON). Preturi bune.
Problema stocului. Problema stocului nu a fost o problema la eMAG, cel putin nu pentru mine. A fost o problema la altii. Eu am stiut dinainte ce am vrut sa cumpar, si va sfatuiesc sa faceti si voi la fel, asa incat atunci cand au inceput reducerile la eMAG am sarit direct si in 2 minute am comandat toate cele trei produse, dupa care m-am dus la somn linistit. Cand m-am trezit, dupa o ora, aveam mesaj ca se vor livra sambata. Foarte buna organizarea.
Daca stati pe ganduri atunci cand se da drumul la reduceri atunci nu veti cumpara nimic, pentru ca altii nu stau pe ganduri. Ati vazut ceva si v-a placut? Cumparati! Daca vedeti un stick cu 6 RON nu cumparati 10 si apoi va plangeti ca vi s-a anulat comanda.
Problema serverelor. Da, asta a fost o problema reala. Toate magazinele, mai putin eMAG, au cazut la ora 12. Majoritatea n-au mers toata ziua de vineri. Am totusi cunostinte care au reusit sa si cumpere ceva, oferte bune, dar cu greu.
A mai fost problema generata de eMAG, data de neanuntarea orei inceperii promotiilor. Eu am inteles strategia lor, dar asta a insemnat sa stau de la ora 5 dimineata (ora la care a inceput in 2011) treaz pana la ora 8:15. A fost suparator, si pe multi mai mult i-a suparat decat sa-i faca sa doreasca mai mult sa cumpere. Evident ca s-a vandut si asa, dar nu a fost frumos. Povestea intreaga (aproape) aici.
Concluzie
eMAG s-a detasat fata de restul magazinelor, din toate punctele de vedere. Au renuntat la preturi crescute dinainte si la stocuri de cateva produse. Restul magazinelor mai au de lucrat la corectitudine, suport, rapiditate, organizare, servere si multe altele. E plin internetul de tot felul de plangeri, multe neintemeiate dar foarte multe si pe buna dreptate, despre comenzi anulate aiurea si preturi schimbate inainte cu o saptamana.