Pentru a nu ajunge in off side, putin inainte de ora 0:00 am incarcat intr-un browser paginile tuturor magazinelor online implicate in eveniment. Si cand ceasul a batut ora exacta, am dat un simplu refresh de sus pana jos.
Dar, surprinzator sau nu, am avut dificultati in a vedea ceva. Mai toate magazinele au avut probleme de trafic, nu au anticipat numarul de vizitatori, si au fost foarte greu accesibile, sau chiar cazute complet. Cateva si-au revenit partial, insa unele si dupa multe ore, spre sfarsitul zilei, erau tot date peste cap.
Cert este ca mi-a luat doua ore ca sa zaresc oferta majoritatii participantilor. Unele magazine au ales sa inceapa activitatea complet de la 0:00, altele in etape, si altele mai tarziu in timpul zilei. Deci nu a fost o initiativa unitara. Iar promisiunea de reduceri substantiale a fost abil respectata, aplicandu-se numai la cateva produse, oricum ieftine si nu foarte dorite.
Am reusit sa fac si doua comenzi. Prima, pe la ora 1:00, la PCGarage, unde am prins (zic eu) doua flash drive-uri de cate 8 GB la 6 lei. Insa inca nu am certitudinea ca voi primi ceva, avand in vedere ca intre momentul inceperii comenzii si cel al finalizarii sale au trecut minute bune, peste zece, si multiple reincarcari de pagina.
Am primit un sms de confirmare, dar nici un mail. Asa ca mai astept rezultatul. Iar a doua, pe la ora 9:00, la eMag, unde am agatat un router la 40 lei. De aceasta comanda sunt ceva mai sigur, pentru ca am primit doua mail-uri de confirmare, si spre sfarsitul zilei inca nu se terminasera stocurile la respectivul produs.
Dar la obiectele mai scumpe stocurile au fost mici, si la fel si reducerile. Pentru ca in ciuda faptului ca erau cu numai 10 – 20 % mai ieftine, acestea se terminau intr-un ritm ametitor, in cateva ore nemaigasindu-se mai nimic. Deci per total evenimentul a fost dezamagitor: site-uri inaccesibile, cu stocuri epuizate cand reuseai sa intri, si reduceri de cele mai multe ori nesemnificative. Si imi pare rau ca nu am urmarit preturile in ultimele zile, ca sa vad daca reducerile au urmat unor scumpiri mai putin mediatizate…
Sigur, magazinele ne vor anunta ce succes au avut cu Black Friday, cat de mult au vandut, si cat de bine a fost. Este insa ciudat ca mai toti potentialii cumparatori nu au fost de aceeasi parere…