In cadrul acestei initiative, eMag a colaborat cu Tiriac Auto si Renault Commercial Roumanie. Iar reducerile au fost, in cea mai mare parte, substantiale. Ceea ce m-a facut sa ma gandesc de unde au provenit ele. Parca erau prea bune ca sa fie suportate doar de eMag.
Si, mai mult sau mai putin surprinzator, dupa cateva cautari pe net am gasit ca si importatorii de autoturisme au gasit in Black Friday un prilej bun de a creste vanzarile.
Astfel, intre 22 si 29 noiembrie 2013, Ford ofera reduceri de pana la 5250 € la Fiesta, 6000 € la B-Max si 7000 € la Focus. In aceeasi perioada, Mitsubishi scade pretul la Lancer (Sedan, Sportback si Evolution) intre 4650 € si 8500 €, iar ASX este cu 7500 € mai accesibil.
Si Toyota participa la Black Friday, cu oferte avantajoase la Yaris si Auris. Insa ei sunt mai zgarciti si nu ne dau informatii nici despre perioada desfasurarii evenimentului (desi suspectam ca ar fi aceeasi), nici despre valoarea reducerilor.
Tot intre 22 si 29 noiembrie 2013 si Fiat ne vine in intampinare, scazand preturile la Panda cu 15%, la Linea cu 20% si la Punto cu 30%. Iar Alfa Romeo ne aduce tot acum Mito cu 30% mai ieftin. Si chiar si Jeep incearca sa ne atraga, cu 15% avantaj client la Wrangler Moab.
Este un inceput bun pentru comerciantii auto locali, care au imprumutat din lumea IT&C o idee apreciata de clienti. Insa poate era nevoie de o mai buna expunere. Si mai multe marci participante (dar asta vom vedea in 2014).
In alta ordine de idei, eMag se lauda ca a vandut patru automobile in primele trei minute de activitate de azi: cele doua Focus-uri, cel mai interesant Kuga si un Logan. Bravo lor, si speram sa fi fost pe bune! Dar parca ne-am fi dorit mai mult de cate o masina…