Site icon Arena IT

Boeing dezvaluie noul elicopter robotic

Compania Boeing pregateste UAV (Unmanned Aerial Vehicle) A160T Hummingbird pentru efectuarea unor noi zboruri de testare dupa ce au instalat o serie de dispozitive de prevenire a defectiunilor tehnice. Cu ajutorul acestora spera sa numai inregistreze accidente similare cu cel produs in luna decembrie a anului trecut, soldat cu pierderea unui prototip.

Accidentul a dus la oprirea timp de 3 luni a zborurilor de test ale elicopterului A160T. Cu toate acestea, cei de la Boeing raman increzatori in sansele lor de a-si atinge obiectivele inainte de termenul limita, si mai spera si in stabilirea unor recorduri.

Testele vor include un zbor la punct fix la inaltime de 4500 de metri si un zbor de 18-20 de ore cu o incarcatura de 150 de kilograme. Impreuna, aceste zboruri vor constitui sfarsitul fazei 1 a demonstratiilor care au inceput din august 2003.

„Cred ca noi am conceput ceva diferit”, a spus directorul de dezvoltare de la Boeing Advanced Systems, Grady Eakin. „Autonomia, rezistenta si capacitatea de incarcare sunt unice comparativ cu performantele altor elicoptere fara pilot, iar noi credem ca poate duce la capat mai multe tipuri de misiuni simultan. Am dovedit ca aparatul are viteza de reactie, poate zbura perioade mari de timp, si poate ajunge in zone pe care comandantii le considera importante”, a adaugat el.

Desi A160T este destinat misiunilor standard atribuite elicopterelor fara pilot, cum ar fi misiuni de recunoastere, supraveghere, releu de comunicatii si de achizitie a tintelor, cei de la Boeing sustin ca elicopterul-robotic, propulsat de un motor cu turbina pe benzina, are un potential mult mai mare. Unul din primele prototipuri a fost echipat cu niste aripioare pentru a putea transporta un numar maxim de 8 rachete aer-sol AGM-114 Hellfire, in timp ce alt prototip a fost dotat cu un compartiment exterior pentru evacuarea unui soldat ranit sau transportarea unui vehicul robotic pe campul de lupta.

Elicopterul A160T are o lungime de 9.5 metri, si este propulsat de un motor cu turbina, Pratt & Whitney Canada PW207D, care actioneaza un rotor cu 4 pale, cu diametru 10 metri. Palele sunt confectionate, ca si fuselajul, din fibra de carbon ultrausoara, iar carcasa fuselajului este proiectata pentru o rezistenta minima la inaintare si pentru un profil radar cat mai mic.

Exit mobile version