Bombardierul prabusit este unul din cele 4 bombardiere stealth care urmau sa paraseasca Guam-ul pentru a ajunge in Missouri dupa o cantonare de 4 luni. Unul dintre celelalte bombardiere a decolat inainte de accident, dar a primit ordinul de reintoarcere la sol. Cele trei aeronave ramase sunt tinute la sol in Guam.
B-2 Spirit-ul care s-a prabusit nu avea armament la bord si nu s-au inregistrat raniti la sol sau avarii la cladirile din jur sau vehiculele de sprijin. Singura pierdere materiala a fost cea a aeronavei in valoare de 1,2 miliarde (!) de dolari.
Aceasta este prima prabusire a unui B-2 Spirit operational. Inca este devreme sa se speculeze asupra cauzelor accidentului, dar Fortele Aeriene Americane au inceput sa puna cap la cap informatiile pentru a realiza o ancheta.
B-2 Spirit a fost dezvaluit publicului in 1988 si a zburat pentru prim
De cand a fost introdus, B-2 a avut parte de actiune pe teatrele de operatiuni din Kosovo, Afghanistan si Iraq.
B-2 Spirit a fost realizat de firma Northrop Grumman Corp. si este propulsat de patru motoare General Electric F-118-GE-100 care produce ~7900 KG de tractiune fiecare. Aeronava are o greutate normala la decolare de 153 tone (incarcatura reprezinta 18 tone), un plafon de operare de 15000m , si o viteza maxima subsonica, care este tinuta secreta.
Erau 21 de bombardiere B-2 active inaintea accidentului – toate cu exceptia „Spirit of Kitty Hawk” si „Fatal Beauty” sunt numite dupa statele S.U.A.