Magazinele online au avut o mare problema: n-au fost pregatite pentru valul mare de vizitatori. Daca toata lumea se gandea ca evoMag, PCGarage sau Koyos o sa cada, nimeni nu se astepta sa se intampla acest lucru si cu eMag. Am semnalat si eu, cel putin o data, ca toata erau cazute in acelasi timp. Si era ora 11 dimineata.
Daca eMag spune adevarul atunci e de inteles de ce a fost cazut, cu toate serverele lor in spate. Se spune ca magazinul a fost vizitat in primele 13 ore (pana la ora 18) de 1.1 milioane de utilizatori si ca au avut si 100 000 de oameni online in acelasi timp.
O alta cauza care a facut primul „Black Friday” din Romania sa nu fie laudat a fost ofertele cam slabute. Am verificat doar siteurile prezentate mai sus, fara sa fac comparatii de pret, si mie nu mi s-au parut extraordinare. Simturile mi-au spus ca evoMag a avut cele mai bune reduceri. Inutil, totusi, avand in vedere ca site-ul nu mergea si stocul era deja epuizat.
Ideea e ca „Black Friday”, cu toate reducerile bune sau mai putin bune, a insemnat multe vanzari. Multe! eMag a vandut de mai bine de 8 milioane de euro. Flanco vindea 40 de produse pe minut. Oamenii au cumparat daca li s-a parut pretul corect, nu neaparat redus extrem. Lumea de pe internet spune ca ofertele au fost mizerabile. Nu a fost chiar asa, au fost si oferte bune.
Pentru Arena IT evenimentul a insemnat vreo 200-300 de vizite din Google in cateva ore. La nivel mondial PayPal a inregistrat cu 500% mai multe plati decat in mod normal.
UPDATE: eMAG vrea sa inregistreze conceptul de „Black Friday” in Romania.