Am vazut primele poze cu interiorul noului Duster in urma cu o saptamana, insa nu ne-am grabit sa scriem un articol deoarece nu era nimic sigur. Astazi se lanseaza la Frankurt noul Duster, iar Renault ne-a prezentat deja poze cu interiorul. Este cu totul altceva decat ne-am imaginat noi.
Interiorul noului Duster nu mai pare deloc ieftin. Pare sa fie dintr-o clasa superioara si asta este bine, deoarece Duster este cel mai vandut model de la Dacia.
Navigatia a fost mutata mai sus si acum poti sa urmaresti mai bine traseul fara sa iti iei ochii de la traseu. Scaunele par sa fie mai confortabile, iar gurile de aerisire sunt noi. Avem fete de usi noi, manere noi, butoane noi.
Pozele vorbesc de la sine. La ora 12:30 are loc si lansarea si atunci o sa aflam informatii despre motorizare, pret si versiuni de echipare.
Rusterul incepe sa semene a masina…
Da poze cu bateria nu au prezentat? De cat e, sper ca macar 60kW… stai, asta e unul din gunoaiele alea care pute de nu poti sa stai in spatele lor si ca de obicei teava de esapament e in spare nu in fata asa cum ar fi normal.
Lasand gluma la o parte, China doar ce a anuntat ca urmeaza sa lanseze un plan de renuntare la combustibilii fosili (ArenaIT, nimic nimic? Asta nu e stire?) iar voi va bucurati ca Dacia lanseaza inca un gunoi aproape la fel ca restul gunoaielor lansate anterior. Lumea se schimba iar voi prezentati in continuare anormalul ca fiind normal.
60 kw ?!? Tu te vezi ce scrii ? Plus nu e chiar gunoi asa cum spui -altfel nu s-ar fi vandut asa de bine ! Nu or fi ele Honda sau Subaru dar macar sunt ieftine…
Ai dreptate, poate ca o baterie de 75kW e mult mai ok pentru o masina electrica, desi Tesla au reusit sa scoata autonomie de 350Km din 60kW. Dar stai, Duster este un nou gunoi siminar cu gunoaiele precedente si foarte similar cu gunoaiele viitoare. Si sa stii ca faptul ca un „produs” se vinde bine nu are nici o legatura cu calitatea ci mai degraba cu pretul. Cat despre Honda, Subaru si orice alt „masina” cu motor cu combustie interna (benzina, diesel, GPL, etc.), toate sunt gunoaie. Statutul de gunoi vine de la combustia interna si nu are nici o legatura cu marca.
Tu acuma postezi din Tesla-ul tau nu?. Ca doar toata lumea isi permite un Tesla.
@KeTeK
Am rezervare pentru Modelul 3 de aproape un an si fac eforturi sa imi permit masina respectiva. Asta inseamna multa, multa munca si economii care se intind pe multi ani de zile. Intre timp mijloace de transport in comun (de preferat troleu, tramvai) sau un motor pe benzina cat se poate de mic si cu norma de poluare cat mai stricta.
Tu?
Retardul care spune ca Dusterul e un gunoi banuiesc ca e unul care conduce un BMW cu un milion de km la bord cumparat de la ” o batranica „din Germania. Si care singura sansa sa se uite o domnita la el e sa-i vada marca bmw sau cerculetele pe grila radiatorui.
Cu citesti comentariile anterioare inainte sa aberezi, sau intri asa in discutie doar sa fii la numar?
Incercati sa comentati doar pe tema articolului si sa evitati scandalul. Pretty pls 🙂
Am rezolvat eu.
Multumesc Darius
Bogdane, o fi vrut să spună 60 Ah, dar lasă că el crede că ştie mai bine. Ce mă scoate pe mine din sărite este că mulţi îşi dau cu părerea despre aceste maşini şi aruncă cu noroi în ele în totală necunoştinţă de cauză. Toată gama de automobile Dacia scoasă în ultimii ani este excepţională, iar treaba aceasta o ştiu doar posesorii acestor maşini, nu cei care doar au auzit sau au citit despre ele. Iar despre Dacia Duster chiar că nu poţi spune că este proastă (nicidecum gunoi). Eu posed Logan însă am condus şi Duster , şi Dokker, şi Sandero. Şi da, am condus şi Golf 1, Golf 2, BMW seria 3 PISICĂ (E 36), Lada Samara, Ford Scorpio, Daewoo Matiz şi chiar Trabant, şi pot să spun cu mâna pe inimă că aceste maşini româneşti (care nu sunt chiar româneşti) sunt cel puţin la fel de potente şi de fiabile ca şi alte mărci mai cunoscute din Europa şi din întreaga lume. Am speranţa că noile Duster o să facă din nou o figură foarte foarte bună pe piaţa europeană. Sper că am avut un discurs alăturea cu subiectul propus de situl Arena IT domnule Darius J, nu crezi? Nu ştiu cine eşti şi de unde ai apărut dar îţi dau voie să mă „rezolvi” dacă vrei. Dumnezeu vă ajute!
In anul 2017 cand lumea se pregateste sa renunte in sfarsit la mizeria numita motor cu combustie interna (a se vedea Franta, UK si mai nou China – cel mai mare poluator de pe planeta asta) pentru ca ne distruge efectiv planeta si pe noi ca specie, voi va bucurati de lansarea unui „nou” gunoi care este foarte similar (cel putin in ceea ce priveste tehnologiile folosite) cu toate celelante gunoaie indiferenta de marca. Tehnologia este aceeasi la toate si statutul de gunoi nu vine de la marca Dacia ci de la motorul cu combustie interna dupa cum am mai spus de o mie de ori.
Da intr-o tara in care nivelul de educatie este cel mult precar, toata lumea sare cu gura cand incerc sa atrag atentia cand un lucru anormal este prezentat ca normalitate. Si poti sa spui tu ce vrei, insa atat timp cat ne sufocam la propriu pe strazi de la gazele de esapament ale meltenilor cu Diesel si nu numai, orice lansare de gunoaie cu combustie interna trebuie tratata ca atare.
Deschide-ti ochii mari oameni buni pana nu ajungem sa respiram din sticla ca in China.
e euro 6 in trafic real?
Euro 6 este doar un vis. Din cate stiu eu nu exista masina care sa indeplineasca complet normele Euro 6 in conditii de trafic real. Sa nu mai vorbim de diesel care e undeva pe la Euro 4 si chiar sub in realitate.
Buna dimineata Marius , te rog sa ne arati si noua masina ta electrica si cum depui tu efort pentru o viata ecologica. Sunt detinator Duster si sunt mandru ca am reusit cu el in teren accidentat ,noroi,zapada ce alte masini cu preturi muult mai mari nu au resuit. Dacia este un brand ce ajuta si contribuie la dezvoltarea tarii.. PIB,locuri de munca ….Daca nu sustinem industria interna , agricultura si turismul romanesc chiar o sa mananci orez din plastic adus din China !!!
Cum contribui eu? Hai sa incepem:
– Casa clasa energetica B (A nu prea exista sau preturile sunt prohibitive) de aici vine si consumul redus de energie, gaze etc.
– Consum cat mai redus de energie electrica (becuri cu LED peste tot, aparate cat mai eficiente energetic – nu ma intereseaza marca, ma intereseaza cat de eficient e)
– Consum cat mai redus de apa (pana la urma e o decizie sa faci dus nu baie, sau sa nu lasi apa curgand degeaba, sau sa speli o masina plina nu jumate, etc.)
– Urmeaza anul viitor sa incep proiectul de independenta energetica (panouri fotovoltaice si sper si la o mica eoliana) – Daca totul iese ok la anul pe vremea asta o sa ma plateasca Electrica nu ii mai platesc eu pe ei.
– Dupa cum am mai spus, pe cat se poate transport in comun si pentru partea care nu se poate masina pe benzina (exclus Diesel) cu motor cat mai mic si norma de poluare cat mai mare.
Cat despre dezvoltare, de ce crezi tu ca amanetand viitorul generatiilor viitoare pentru nu castig infim astazi, reprezinta dezvoltare? Dezvoltarea nu poate sa fie decat sustenabila, iar combustia interna nu are nici o legatura cu sustenabilitatea.
Cat despre Dacia, daca sunt atat de buni sa scoata o masina electrica ieftina. Pana atunci sunt doar un alt producator care produce gunoaie care ne distrug sanatatea noastra si a generatiilor viitoare. Dieselul nu are ce sa caute pe strada si nu stiu sa existe motor Diesel care sa respecte normele de poluare in conditii reale de trafic.
Ca tot vorbim de contribuit: http://www.footprintcalculator.org/
Esti de apreciat . Cu toții cred ca încercăm să facem câte ceva din acest punct de vedere ..depinde foarte mult și de posibilitățile financiare . Jobul meu este regional pe 60%din tara , am nevoie de o masina 4×4 cu costuri de intretinere relativ medii,așa ca nu mă ajuta nici transportul în comun nici o mașină electrica. De ce nu te referi și nu faci ceva cu alimentația chimica și cu medicamentele care mai rău agravează și suntem folosiți pe post de cobai. Îți înțeleg nemulțumirea, dar nu se poate rezolva aici și nu cu noi.
Eu cred ca fiecare are o contributie mai mica sau mai mare si depinde de fiecare dintre noi cat de repede vom ajunge la o stare de normalitate. Ceea ce vedem acum este doar o incercare a industriei de profil de a prelungi inevitabilul. Asa a fost si cu tutunul, ani de zile au sustinut ce este benefic pentru sanatate sau cel mult nu are un impact semnificativ. Au platit studii, au platit fel de fel de indivizi sa se bata cu pumnul in piept si pana la urma tot au pierdut. Acelasi lucru se va intampla si cu industria auto si de ce nu poate vor urma si altele.
Cat despre bani, ce sa iti zic si eu am plecat tot de jos chiar de la minimul pe economie le primul job. Si dupa 11 ani de munca vreo 6 facultate plus master, am ajuns sa fiu relativ multumit. Conteaza doar sa insisti si sa stii cand sa pleci.
Marius, te rog frumos să citeşti următoare şi să-mi spui apoi părerea ta despre această problemă:
„Americanii de la Institutul Carnegie pentru Stiinta din Washington s-au concentrat asupra influentei fiecarui tip de carburant asupra mediului, iar rezultatul a fost aproape inspaimantator. Masinile electrice au o rata a mortalitatii prin poluare cu 86% mai mare decat motoarele clasice prin simplul fapt ca energia electrica folosita la reincarcarea lor provine din surse poluante. Aceasta, intr-o tara unde doar 39% din energia electrica este produsa in termocentrale pe carbune. Pe intreg continentul european sistemul energetic este tinut la cote normale de gaz, carbune, centrale nucleare, hidrocentrale si abia apoi de parcurile eoliene sau solare ridicate in ultimul deceniu.
„Din nefericire, cand un cablu este conectat intr-un capat la o masina electrica si la celalalt capat la o termocentrala pe carbune sau gaz efectele asupra mediului sunt mai grave decat daca ai conduce o masina pe benzina sau motorina”, a explicat profesorul Ken Caldeira de la Institutul Carnegie.”
Asta este legata de articolul publicat zilele trecute de Mazda, am inteles ca au si un site dedicat cu grafice si prezentari. Un fel de suntem pierduti si nu avem ce face, solutia nu e solutie si noi stim mai bine. Am vazut o schema faina in care rafinaria este schimbata in termocentrala pentru masinile electrice insa sursa este tot putul de petrol.
Eu cred ca este de-a dreptul penibil. Inca o incercare platita cu bani grei a industriei de profil. Ceea ce nu mentioneaza ei este ca este mult mai usor sa inchizi si sa inlocuiesti o termocentrala, decat sa scoti din circulatie un milion de masini ai caror proprietari sunt de celei mai multe ori complet inconstienti si nu au nici cea mai vaga idee ca intre bolile respiratorii ale copiilor lor si fumul scos de Diesel-ul lor este o stransa legatura. Termocentrala dispare natural pentru ca nu are cum sa concureze cu energia regenerabila care este mult mai ieftina o data facuta si amortizata investitia. Ce ramane sunt acele puncte critice pentru echilibrarea sistemului, insa asta e deja alta discutie.
Nu stiu care este situatia in Europa, insa pot sa iti spun pentru Romania. La Electrica 53% din energia furnizata in 2016 a provenit din surse regenerabile (hidro, eolian, fotovoltaic, etc.). Daca mai adaugi si energia nucleara (nu este regenerabila insa este considerata mai putin poluanta decat gaze, carbune, etc.) o sa vezi ca marea majoritate a energiei nu provine din combustibili fosili. Ba chiar in Romania doar undeva la 10-15% din energie provine din combustibili fosili. Asa ca hai sa lasam balivernele industriei auto si sa incercam fiecare sa ne reducem pe cat posibil impactul asupra mediului.
Cat despre rata de mortalitate la masinile electrice, asta de unde dracu a mai iesit? Oare voi cititi chestiile aste inainte de a le posta in diverse locuri? Pentru industria auto dusmanul numarul 1 este masina electrica, la tv, pe net, peste tot fel de fel de indivizi care mai de care mai dubiosi incearca sa ne convinga ca masina electrica este pericolul nu salvarea. Atunci hai sa renuntam si la electrocasnice, sa luam televizoare Diesel, calculatoare Diesel, etc. Nu? Daca energia electrica este mai daunatoare decat fumul scos de Diesel, hai sa renuntam la ea cu totul. Da daca tot facem asta hai sa mutam si tevile de esapament ale asinilor in fata nu in spate. De ca sa iti miros eu fumul motorului tau Diesel de 2000? Daca e asa benefic eu zic sa te bucuri singur de el daca tot il ai. Ce zici, are sens? Eu zic ca nu prea, ba chiar e de-a dreptul penibila incercarea si din cate stiu eu nu exista date reale care sa confirme macar partial asa ceva. Intai incalzirea globala nu exista, acum masina electrica este dusmanul, ce urmeaza?
@Olirgaiorhoihoi Bullshit subvenționat de big oil. Studiu ăla e hîrtie de toaletă dacă eu în curte am panouri solare și în garaj invertoarele trifazate Victron care, împreună cu bancul de baterii de 70KWh, formează o centrală solară de 10KW (da, am așa ceva). Deci îmi produc sinur energia, nicidecum cum zice studiul lui pește prăjit. Să nu săriți că da, dar nu toți pot face asta. Păi… la motoare cu combustie internă nimeni nu poate face asta (să-și producă singur combustibilul și încă cu poluare zero). La electrice, poți (și va deveni normalitate în viitorul apropiat). Nu mă mai leg de tehnicalități că studiul ăla de rahat nu ia în considerare energia consumată (și poluarea generată) de producerea, transportul și pomparea combustibililor fosibi. Doar compară cît poluează combustibilii fosili arși în mașinî cu poluarea potențială (!) generată de produerea, alimentarea și reciclarea mașinilor electrice. Deci bullshit de comparație fără valoare.
tot Olirgaiorhoihoi “Din nefericire, cand un cablu este conectat intr-un capat la o masina electrica si la celalalt capat la o termocentrala pe carbune sau gaz efectele asupra mediului sunt mai grave decat daca ai conduce o masina pe benzina sau motorina”, a explicat profesorul Ken Caldeira de la Institutul Carnegie.”
Asta e de o imbecilitate cruntă. Ardem azi combustibili fosili în utilaje mici, care să poată fi montate pe autoturisme. Cu un randament jenant de ~30%. În momentul în care arzi același combustibil, aceeași cantitate, dar în termocentrale (cvasi) moderne, randamentul va fi mult mai mare, o să reușești să generezi o cantitate de energi mai mult mai mare pe unitate de combustibil fosil ars. Dacă presupunem că TOTĂ energia electrică ce s-ar consuma în automobilele electrice ar fi generată de termocentrale pe cărbune, TOT AR FI MAI PUȚîN poluant decît e acum cînd același număr de mașini ar parcurge aceeași distanță, arzînd combustibil fosili „pe drum”. Și cum am zis în postul precedent, asta nu e nici pe departe cazul, energia electrică se poate obține și altfel, din surse regenerabile (și încă mai ieftin, și va fi tot mai ieftin în viitor).
Mai adaugi la asta și necesarul imens de energie consumat pentru a produce/tansporta combustibilii fosili și ecuația este foarte clară. Aaaa… că nu vorbește nimeni despre cît costă și ce energie (inclusiv electrică) este nevoie pentru a produce și aduce combustibilii fosili la pompă….. păi normal. Se subvenționează la greu, doar caută un pic să vezi că doar SUA a dat în fiecare din anii trecuți trilioane, multe, de dolari la giganți precum Exon, Shell și alții.
Dar na, regurgităm orice cititm, fără să gîndim și noi un pic.
Nice
Se pare ca cu tine nu o putem scoate la capat iar discutia asta se prelungeste la infinit. Si da, daca vrei sa salvam planeta ar trebui sa renuntam cu totii, la automobile, la electrocasnice, la calculatoare, la case moderne, la industrie, la tot ce inseamna confort si la toate uneltele ce papa energie si polueaza atmosfera. Si atunci am ajunge din nou in epoca de piatra si am fi cu totii fericiti. E bine asa?
Nu prea ai citit comentariile de mai sus. Nu mai pune semn de egalitate intre device-urile ce consuma energie electrica (masini, electrocasnice, etc.) si ciuma numita motor cu combustie interna. Nu exista asa ceva decat in capul unor minti bolnave. Uita de poluarea aia imaginara pentru producerea energiei electrice, ea nu exista. Si repet, in Romania doar 10-15% din energia electrica se obtine din combustibili fosili.
Asa ca hai sa judecam putin inainte de a ingera toate tampeniile ce ne sunt servite pe toate caile de diversele grupuri de interese. Cel putin cei care sunt capabili.
Se pare ca toți ne pricepem la mașini si la produs electricitate! Tot ce înseamnă industrie înseamnă progres și implicit poluare.Plastic ,substanțe chimice poluante,(mai ales in baterii),pierderi de caldura și la motoarele termice de pe mașini și la centralele electrice și la transportul energiei între centrală și mașina . O
O mașina electrică este comparabil poluabila cu una cu combustie interna!
Ex : un Duster nu poluează mai mult ca o mașina electrică puternica ALIMENTATALA PRIZA și cu siguranța mai puțin ca o hibrida peste170CP..
Totul depinde de prețul de producție al mașini electrice și greutatea bateriei in comparați cu rezervorul decmbusribil!
De unde ai datele astea, ne spui si noua sursa? Ca suna a voma a industriei auto. Cum ai ajuns tu la concluzia (complet gresita) ca o masina electrica este la fel de poluanta ca una clasica? Si nu in ultimul rand unde naiba ai vazut tu masina hibrida (o alta semi porcarie) de 170CP?
Fraţilor, vă urez succes pe viitor cu toate instalaţiile voastre de produs energie verde! Parcă şi văd peste vreo douăzeci de ani un miliard trei sute de milioane de chinezi, un miliard o sută de milioane de indieni şi restul de câteva miliarde de cetăţeni ai pământului producându-şi singuri energie electrică în propriul garaj cu panouri solare şi invertoare trifazate Victron stocată în bancul de baterii de 70 Kwh. Vai cât de naivi puteţi fii!
Noi suntem naivi sau tu nu vrei sa deschizi ochii si fara sa gandesti macar, inghiti tot ce scuipa industria auto in dorinta de a prelungi inevitabilul? Ce e rau in a fi independent energetic, stii macar ce inseamna?
Nu stiu ce va fi peste douazeci de ani, insa in china cel mai probabil nu o sa mai vezi masini cu motor cu combustie interna la vanzare si asta indiferent de unde isi vor alimenta chinezii masinile.
@olirgaiorhoihoi Ar fi greșit să presupui că eu (sau alții ca mine) am făcut investiția în solar ca să salvez planeta sau de ecologist ce sînt. Sincer, mă doar în pix de asta și știu că eu unul singur nu fac nici o diferentă notabilă. E chestie de costuri. Am luat o mașină de nouă in 2008 din reprezentanță, a costat 80K euro cip (deci plus tva și alte taxe). Pînă toamna trecută am făcut 330K km cu ea. Motorină, motor mare (de fapt, ceel mai mare motor diesel posibil pe o mașină de serie la momentul ăla). Am cheltuit doar cu motorina peste 40K euro. Dacă mai adaug și revizii, ulei, frîne, etc. ajung la 60K euro costuri să fac km ăia. Cu mașina electrică o să fac km ăștia cu aproximativ ZERO costuri (lichid de spălat parbriz, cauciucuri – chestii pe care nu le-am trecut la calcul la cealaltă mai sus). Nici frîne nu prea vor trebui schimbate (plăcuțe/discuri) pentru că grosul frînării se face regenerativ. Calculul meu este că în 5 ani amotrizez investiția. Bonus, centrala este supradimensionată să alimenteze și casa (electric + încălzire cu pompă de căldură). Deci peste 5 ani eu îmi produc energia singur și pentru casă, și pentru transport. Să ne scrii te rog aici data viitoare (și în următorii 5 ani) cînd va crește costul energiei (de orice fel, electrică, benzină, motorină) cum e cu fraierii care au vrut solar, bine?
@Alex „O mașina electrică este comparabil poluabila cu una cu combustie interna!”
Exclus. Mașina mea electrică poluează ZERO. Îmi produc singur energia electrică. Da, în Romănia. Da, a fost exorbtant de scumpă centrala solară, dar aia e altă discuție.
Dusterul tău poluează mai mult în mers decît mașina mea electrică dacă aș alimenta exclusiv din rețea și toată energia din rețea s-ar produce din cărbune. Ceea ce nu-i cazul, nu alimentez din rețea, o însemnată parte din energia din rețea se face mai curat decît crezi.
Ceea ce este însă deranjant e că tu nu pricepi (și nu doar că nu pricepi, dar și împrăsti informați false cu atîta convingere – sau ești plătit să dezinformezi) este că pentru ca Dusterul tău să facă un km, dacă de ex. producătorul zice că ar polua de ex. 100g/km, pentru ca Dusterul tău să facă acel km e necesară o poluare de uneori și 100 ori mai mare. Doar camionul care ți-a adus combustibilul la pomă a făcut măcar 100-500km cu o poluare enormă. Apoi rafinăria care a produs combustibilul a consumat energie căcăău, inclusiv electrică (a se citi termocentrală, cărbuni, poluare), și nu puțină. Ba dimpotrivă.
Ceea ce e îngijorător este că majoritatea dintre noi am fost îndobitociți să gîndim doar în termenii de „mașina poluează doar cînd circulă, în fimp ce arde benzina/motorina”, fără să ne gîndim nici o secundă ce costuri și poluare imensă se desfășoară pînă ajunge combustibilul la pompă. Si e și normal, big oil primește subvenții imense, normal că nu vor să le piardă și vor face orice să îl facă pe Alex să viseze frumos și roz și să nu se gîndească la asta. Dar măcar nu dezinforma cu așa lejeritate. Analfabetismul funcțional e în floare.
@Alex și pînă nu sare care cu argumentul (fals) că bine, bine, dar cînd trebuie reciclată o mașină electrică… iaca ce de poluare! păi și argumentul ăsta e fals. Mașinile electrice se produc și reciclează cu o poluare comparabilă cu orice mașină cu combustie internă. Bateriile alea nu-s cu acid să producă poluare excesivă. Sunt LiIon. Cine vrea să afle, o să caute și o să citească.
Mariusică, eşti cam dezinformat. Uite aici câteva maşini hibrid de peste 170 cai(şi sunt mai multe): BMW i8, Audi e-Tron, VW Jetta Hybrid, Porsche Cayene SE-Hybrid, etc. Eşti cam dezinformat şi în ceea ce priveşte producerea de electricitate în România: termocentralele produc 38%, hidrocentralele 30,8%, centralele nuclearo-electrice 18%, centralele eoliene 11% iar centralele fotovoltaice doar 2,2%. Şi eşti foarte dezinformat şi în ceea ce priveşte lipsa poluării în procesul de producere a energiei electrice. Dacă tu spui că ea este imaginară, apoi ai o problemă majoră de percepţie a realităţii.
@olirgaiorhoihoi Nu cred că a spus nimeni că energia electrică din rețea se produce fără poluare. Sau dacă da, e greșit (eu știam cca 30% din cărbune, nu că nuclear nu ar face poluare, doar de alt fel). Ce e important e altceva.
Mașina mea electrică are un randament de > 95%. Adică aproape toată energia o folosește pentru a mișca mașina (plus alți consumatori de la bord, inclusiv climatizrea). Dusterul din exemplul de mai sus, din energia conținută în combustibil folosește 30%, restul se pierde ca și căldură (majoritatea în motor, o mai mică parte la frînare). Deci pentru o mașină cu ardere internă trebuie să utilizezi mai multă energie (înmagazinată în combustibili fosili) majoritatea o arunci la gunoi sub formă de căldură.
O centrală pe cărbune are un randament mult mai mare decît motorele montate pe mașini. Pentru că nu ai constrîngeri de dimensiune, greutate, presiuni, etc. Nu e loc aici, dar dacă vei căuta cifrele, kW cu kW între poluarea produsă de generatul energiei electrice din cărbune (din care mașina folosește aprape tot) și poluarea generată de litru de combustibil fosil ars în mers (din care mașina aruncă majoritatea la gunoi) o să constați că o mașină electrică ce merge exclusiv pe energie electrică din cărbune poluează mai puțin în mers decît un Duster.
Iar comparație de mai sus e ABSURDĂ pentru că (,) compară pe de o parte, la electric, poluarea și din pricere combustibilului + poluarea din mers (0), iar pe de altă parte doar poluarea din mers la Duster. Dacă mai calculăm și poluarea IMENSĂ cu producere și transportul combustibililior fosili, iscuția s-a terminat. NU există termeni de comparație.
Faptul că însiști, duce doar la o singură concluzie. Nu știi despre ce vorbești, nu te-ai documentat, doar regurgitezi ce ai citit/auzit de la alții fără să gindești. Ceea ce este definiția analfabetismului funcțional.
Domnule L, cred că mă confunzi cu Alex. Nu eu am venit cu exemplul Dusterului. Şi te-aş ruga să termini cu a ne face analfabeţi şi îngurgitatori de porcării pentru că nimeni nu te-a jignit până acum (sper că ştii să porţi o discuţe civilizată). Te felicit pentru câte ştii, pentru ce ai realizat şi pentru ceea ce-ţi doreşti să faci în continuare (şi eu aş face aşa ceva dacă mi-aş permite) dar discuţia nu este despre tine şi despre maşina ta electrică pe care ţi-o încarci la tine în curte. Discuţia este despre cele câteva miliarde de oameni care, peste câteva zeci de ani, o să-şi încarce maşinile electrice de la sistemul public de distribuţie a energiei electrice. Eu nu zic neapărat că maşinile electrice ar fi mai puţin poluante decât cele cu combustie internă, însă îţi faci idee ce presiune o să fie atunci pe toate centralele electrice din întreaga lume? Şi cîte miliarde de acumulatori o să trebuiască produşi? Problema poluării nu o să dispară, eventual o să se prelungească puţin agonia. Ăsta este adevărul şi nu prea ştiu ce putem face noi cei câţiva care ne dăm aici cu părerea pe net.
Analfabet nu e același lucru cu analfabet funcțional. Daca ai înțeles prima, îmi cer scuze. A doua înseamnă că iei de bun știri sau informații „pregătite” special de cineva, fără să gîndești singur. Asta aș vrea să se schimbe. Sî nu se poate decît explicînd ce înseamnă poluarea, cum am descris mai sus. Nici eu nu le știu pe toate. Însă pe domeniul ăsta mi-am făcut temele, pentru că mă interesa direct.
Discuția despre ce presiune ar fi pe rețeaua electrică (sistemul energetic național sau SEN) dacă de mîine toți și-ar încărca mașinile din rețea este o altă dscuție, nu are legătura cu cea cu poluarea. Pot doar să zic că la cum arată SEN azi ar fi probabil dezastru. Trebuie investit în rețea masiv. Dar și mai important este să lași oamenii să-și facă centrale mici, personale, care să injecteze în rețea surplusul (așa zisa lege despre feed in tariff) relativ simplu, fără prea multă birocrație (impunînd doar standardele de calitate și siguranță) și o să constați că în timp (puțin) rețeaua va fi aproape independentă, inclusiv noaptea cînd nu se consumă din ce prodce soarele, ci din baterii. Doar că la npi asta e imposibil acum, statul (și jucătorii majori de pe piață – ce surpriză, unele frați de cruce cu big ooil) își protejează monopolul cu intervenții mai mult sau mai puțin legale (da, șapgă și influențe politice ilegale la diverși legiuitori sau ANRE – vezi bătălia politică recentă pe ANRE, ghici de ce?).
Deci în loc să prevedem și să plănuim inteligent pentru viitor, la noi se ignoră asta, se fură cît se poate acum și în viitorul apropiat, dă-i încolo de viermi să moară așa dezinformați și săraci, ce dacă le crește constant costul cu energia deși producția pe viitor ar putea fi tot mai ieftină? Important e că ne-am tras noi vile în Brazilia și au amantele Jimmy Chu.
un tembel mai mare ca Marius asta nu am vazut de mult…
haha, omul e in lumea lui, lasa-l in pace…
@razvan
Da cine nu te lasa sa nu fii tembel si sa respiri in continuare excremente de Diesel?
Eu as zice ca refuzul de a gandi este o dovada de tembelitate extrema, sau pentru unii (ca tine) poate exista vointa dar cam slab cu putinta.
mda mare papagal este mariuse, tu cu tesla ta, faci atatea economii si iti munca, pardon sclavie pe plantatie doar ca sa ti iei o caruta cu motor numita tesla, cum de fapt sunt si toate masinile cu tehnologia lor primitiva pe combustibili (corect aici ai dreptate) DAR pretene, adevarata ” TESLA” a fost inventata inca din anii 20, 30 dracu s o ia si ce chestie, chiar de NICOLA TESLA, si nu a inventat o din economii si rate la banca pe 20 de ani cum ma gandesc ca ai tu, mai citeste , informeaza te si parerea mea nu arunca mormane de bani pe aceste carute primitive pe care noi le numim masini, in final tot cotete cu motor vor ramane, fie ca merg pe fosili, fie pe curent (tesla ta). adevarata TESLA mergea pe MOKA pretene si avea alte sursa de energie, poate ai auzit de energia punctului zero. parerea mea :p
De obicei nu vorbesc cu „papagalii”, insa in cazul tau fa o exceptie. Si zic papagal pentru ca vad ca inca visezi la lucruri marete asta in timp ce in continuare te sufoca in fiecare zii ala cu Dieselul din fata.
Pe Duster nu se poate motor electric folosind tehnologia Renault in domeniu? Poate intr-un an, doi cand o sa avem toti masinile in priza ….
@ Marius
E de apreciat ce vrei tu sa faci si eu vreau sa vad o Românie mai curata din toate punctele de vedere.Dar România noastra se darama din toate directiile cu totii stim scoli, spitale,drumuri etc. Le stim nu are rost sa le mai aduc aminte ce vrei tu pentru Romania inca nu se poate.Stii prea bine unde traim si nu poti sa ceri unui om cu 1200 de lei salar sa isi cumpere o masina electrica cand el abea isi cumpara un golf 4’vechi de 20’de ani si mai trage de el inca 10.
Cand impozitul, asigurarea si mult asteptata taxa pentru poluare o sa il coste de cateva ori mai mult decat masina, ori face un efort ori merge cu mijloace de transport in comun asa cum ar fi normal sa mergem toti. Intre noi fie vorba, la 1200 de lei salariu daca isi permite sa detina o masina si sa mai si mearga cu ea (combustibil, asigurare, revizii, etc.), atunci eu zic ca avem o problema.
Romania are un avantaj pentru ca nu prea are infrastructura electrica suficient de dezvoltata. Iar cea care exista oricum trebuie modernizata. Poate ca ar fi timpul ca o data cu modernizarea sa ne gandim putin si la viitor. Si sa nu comparam, fara drumuri stam, la fel si fara spitate (din pacate), insa fara energie electrica nu stiu cati sunt dispusi sa stea.
@Marius
Tu spui multe povesti pe care nu vreau sa le comentez dar doar o afirmatie mi-a sarit in ochi ! Tutunul si studiile ! Nimeni niciodata nu a facut vreun studiu cu rezultat pozitiv sau afirmatii pozitive despre utilizarea tutunului de catre om ! Daca ai vreun link sa ne minuneze da-l – daca nu mai taie ca prea e mare pestele…
@Bogdan
Vezi ca sunt ceva documentare despre industria de lobby din state (aceeasi industrie care astazi incearca sa convinga oamenii ca masinile electrice sunt poluante – stiu e aberant in asta e realitate). Acolo se vorbeste despre astfel de studii.
Ma refeream la tigari…nu comentez despre electrice ! Oricum in 2030 nu va mai produce cred nimeni automobile cu combustie interna…Trecerea de la ardere interna la electric se va face intr-un interval scurt de 3-5 ani ! Exact precum s-a intamplat cu domeniul foto spre exemplu analogic/digital…Doar piata sh de automobile cu combustie va mai trai cam 10 ani in plus.
Nu cred că producția de energie electrică pentru mașini ar fi o problema, s ar încarcă noaptea, chiar probabil via internet la momentele cele mai potrivite când energia este mai ieftină. România chiar sta foarte bine la energie electrică cu un excedent de 1000 MW zilnic în medie. (Cam cat un reactor jumate de la Cernavodă). Oricum în Germania este voința politică de a se tranzitiona pe electric, si ca si in cazul Energiewende succesul ei ar fi un exemplu pentru celelalte state.
Sa speram ca o sa vedem si un Duster hibrid sau full electric.
Problema principală este prețul și autonomia. Ar trebui să se scoată si un model la un 15000 eur cu autonomie de cel puțin 3- 400 km, atunci ar fi adoptate în masă.
Eco bonusul pentru achizitia unei masini electrice anul acesta a fost de 10000 de EURO (da 10 mii nu e greseala) insa se dau doar vreo cateva, 10 daca nu ma insel. Asa ca daca scazi 10000 din pretul unei masini, ZOE spre exemplu (Renault) pleaca undeva de la 17000 si ai autonomie de vreo 150KM. Problema e ca Renault percepe chirie la baterie si ajungi sa mai dai vreo 100 de EURO pe luna.
Solutia ar fi ca in functie de poluarea reala a masinii fiecare sa plateasca o taxa, bani ce ar trebuie sa ajunga in acordarea de eco bonusuri. In felul asta parcul auto se inoieste singur si daca iti permiti Diesel cu motor de 2000cmc, poate ca ar trebui sa scoti din buzunar cateva mii de euro.
Nu stiam ca excedentul de energie este atat de mare, multumesc de informatie.
@Marius bai baiatule ce faci tu nu e economie îți mănânci de sub unghii ,deci tu ești un gunoi.
Au dat cu mucii in fasole cei de la Dacia…au pus aceleasi motoare arhaice de pe seria anterioara…ce naiba de masina de teren e aia care mai are in dotare motorizari sub 100 CP ?! Iar cel mai mare motor are 115 CP ! Vai mama lor…Am un CRV de 12 ani dar care are motor de 150CP ce e la ani lumina peste aceste motorizari…!