Va socheaza vestea? Nu ar trebui. Desi clipurile video nu au fost publicate (probabil in zilele urmatoare le vedem) raportul este gata. Masinile au obtinut doar 2 stele, insa realitatea este alta.
Stiti si voi cum sunt testele astea. Daca masina nu are sistem anti lovire melci sau sistem de monitorizare a pietrelor de pe sosea, chit ca masina rezista foarte bine la un impact, aceasta va obtine un punctaj mic.
Dacia Sandero si Dacia Logan stau foarte bine la impact, mai exact 4 stele din 5. Dar din cauza unor sisteme de siguranta care lipsesc, masina a obtinut in total doar 2 stele. Este corect?
De exemplu, sistemul de franare de urgenta (functioneaza pe baza acelui radar mare din bara fata) depisteaza doar vehicule, deci este de generatie veche. Un astfel de radar ar fi trebui sa detecteze si pietonii.
Asteptam cu interes filmarile sa vedem cat de grav se deformeaza masina (sau nu) si cum functioneaza aceste sisteme integrate de Dacia. Sunt convins ca rezista bine, Sandero din 2008 a obtinut 4 stele, nu vad de ce noul Sandero nu ar obtine tot 4 stele cand vine vorba de un impact.
Vezi review-ul nostru cu Dacia Sandero AICI.
Asta e ca la examenele picate la teorie dar am facut de trecere la probleme!! E 2021 dacia e o masina de 2 stele.Piata libera functioneaza, din fericire ai optiuni destule, atat second cat si noi.
Nu sunt de acord cu ce zici tu Gabriel. Da masina nu putea obtine 5 stele pt ca nu are camera, dar maximul posibil era de 3 stele, asa ca are probleme serioase si cu rigiditatea, dar sunt curios sa vedem si video-urile.
Masina are 4 stele pentru pasageri, nu te lasa indus in eroare, citeste din nou articolul. E adevarat cavtitlul e rau intenționat. Sunt 2 stele pentru protectia pietonilor. SHurile de care spui nu cred ca intra macar la evaluare din aceat punct de vedere.
Sicriu pe roti. Statisticile o spun, nu eu…
Sicriu pt voi cei din România sau alte state idioate unde se conduce in stil idiot si iresponsabil.
Mi s-ar fi parut corect sa expui din start punctele forte bifate in teste nu sa prezinti stirea ca si cand masina ar fi foarte buna si e nedreptatita de oamenii rai care au pus conditii nasoale ( vezi camerele si etc). Cei de la NCAP au gandit ratingul ca o suma de caracteristici menite sa acopere cat de mult se poate din partea de preventie si siguranta. Cei de la Dacia stiau f bine care sunt criteriile si au hotarat ca atat vor sa dezvolte pe partea asta. A fost o alegere. Conditiile au fost aceleasi pentru toti..Eu zic ca da, e corect. Atat au putut.
Pana la urma, daca cineva vrea sa se uite peste testul ala si il duce capul sa citeasca cum ca masina sta bine la capitolul coliziuni dar in rest lipsesc dotarile oferite de altii (bineinteles cu spor de pret), si hotaraste ca pentru el e destul atat, nu o sa se agate de cele 2 stele. In schimb daca e doar cititor de titluri atunci, oricum, testul asta trece peste capul lui, si el ramane la fel de informat ca si pana atunci.
Am vazut filmarea pentru noul Sandero .
La protectie pasageri a obtinut 70% unde modele de 5 stele obtin 95%.
Pentru coliziunea laterala cu staplul mi se pare ca sta mai bine ca Duser.
Din coliziune frontala observ o deformare asemantoare cu Renault Clio ( pe aseste le-am vizualizat).
Fata de generatia anterioara Dacia Logan deformarea la impact este mica, mai ales cel lateral.
Din ce am citit pentru 2021 a fost schimbata regula de acordare a stelelor. ( o masnina cu 5 stele in 2017 este posibil sa nu le mai poata obtina in 2021).
Ne ascundem după prun, deși cunoaștem cu toții realitatea… Renault cunoaște la perfecție sistemul de testare, dar nu dorește o canibalizare a gamei Renault de către Dacia. Dacia trebuie sa rămână ruda săracă, deosebită în mod clar de Renault: prin motorizări, sisteme incluse și, în iată, safety. Dacă se dorea, Dacia ar fi luat 5 stele (însă ar fi costat cât o mașină de de 5 stele), dar știm cu toții că nu s-a dorit. Suntem acolo unde Renault dictează că ne e locul. Sub gama Renault. Punct!
In locul vostru m-as lasa de presa pentru ca sunteti penibili, puneti titluri false la articole ca oamenii sa le acceseze. Toata lumea stie ca la testele EURO NCAP SE TESTEAZA VARIANTA DE BAZA A MASINII, FARA CAMERE SI ALTE SISTEME DE SIGURANTA. Sunteti penibili.
Daca tot e vorba de testul de impact, nu stiu cum e noul Logan și Sandero, eu am avut Lodgy 2019 (era a treia Dacie in ultimii 10 ani) și vă spun sincer ca e foarte slabă, la un impact frontal sub 30km/oră s-au strambat lonjeroanele. Macar sasiul sa-l fi facut din tabla mai groasa.Eu unul am terminat cu Daciile
Ati lovit masina la nici 30km/ oră ?
Am văzut unul din Loganurile astea într-o coliziune frontala cu un land rover vechi pe un pod…loganu era praf inclusiv bordul și volanul peste victima apoi mutat peste locul din dreapta șoferul plin de fracturi și ocupantul din spate dreapta la fel șoferul land roverului și ocupanții au fugit mașina lor arata foarte bine în comparație cu Loganul…nu prea m-am lămurit pe unde era motorul Loganului n-am avut timp să mă uit prea bine trebuia să mă ocup de victime…..nu recomand aceasta mașină în asemenea situație..și nici Matiz sau Chevrolet.uri sicrie pe roti…la raportul bani vs calitate poate o fi mașină de buget Loganul dar la nivel de siguranță nu recomand….
Salut , te referi la noile modele lansate in 2021 ?