După ce a fost confirmat ca fiind cel mai valoros brand românesc, Dacia mai face un anunț interesant. Astfel, din 2004, deci de la relansarea brandului pe piață, cu modelul Logan, Dacia a vândut 8 milioane de unități!
Prima Dacia Logan, lansată în 2004, trebuia inițial să fie rezervată pieței românești și apoi extinsă pe piețele din Europa de Est. Cu toate acestea, având în vedere vânzările puternice, modelul a fost disponibil în multe țări de pe continent. Aceasta a fost prima piatră pe drumul spre succes al mărcii.
În cei 19 ani care au trecut, modelele producătorului piteștean au ajuns în 44 de țări, dintre care Franța reprezintă principala piață de desfacere. Oarecum logic, ținând cont că acolo este sediul companiei Renault, care deține marca Dacia. Primele cinci țări care atrag cele mai multe vânzări, doar primele trei – , Franța, Italia și Germania – nu sunt locații de productie, pentru că ultimele două în top sunt România și Maroc. Ba mai mult, în Belgia și Portugalia, mașinile Dacia sunt pe primul loc în topul achizițiilor de autovehicule noi.
Vânzările sunt în continuă creștere continuă. În 2022, Dacia a atins o cotă de piață record de 7,6% pe piața europeană de retail (față de 6,2% în 2021), iar 2023 se anunță și el interesant ca rezultate. Iar toate aceste sunt posibile datorită celor trei fabrici – cea originală, din Mioveni, precum și cele din Casablanca și Tanger.
Cu 2,78 milioane unități, Sandero este cel mai bine-vândut produs al mărcii, urmat de Duster, cu 2,26 milioane, și de Logan, cu 1,97 milioane. Printre aceștia din urmă mă aflu și eu, cu un model din 2004, încă funcțional, deși nu prea utilizat, în ultima perioadă. Din spate vine tare mucuțul Spring, mașina electrică, dar care este importată din China și nu produsă de Dacia în vreuna dintre uzinele sale.
În studiul publicat de ei, cei de la Dacia au realizat și un profil interesant al clienților:
- 66% sunt bărbați
- 50% au vârste cuprinse între 55 și 74 de ani. Jogger atrage cea mai tânără bază de clienți, 55% dintre cumpărători având vârsta de până la 54 de ani.
- Peste 50% nu mai au copii care locuiesc acasă. Jogger se distinge de restul gamei, cu 47% dintre clienți care au cel puțin un copil
- 40% dintre clienți locuiesc în mediul rural. Persoanele care cumpără Dacia Spring sunt cele mai rurale (50%)
- Ei parcurg în medie aproximativ 12.000 km pe an, atât în mediul urban, cât și în mediul rural
De la noi, și Gabi este proprietar de Dacia, cu un Duster luat pentru excursiile la pescuit. Voi ați deținut, dețineți sau plănuiți achiziția vreunui model Dacia?
Sursa: dacia.com