Fondată în 1907 cu scopul de a produce motoare cu combustie internă, Daihatsu a devenit parte a grupului Toyota în 1967.
În România nu a prea prins brandul, dar țin minte că, după revoluție, în Timișoara apăruseră câteva automobile și minibusuri ale producătorului japonez. Chiar un vecin avea una de culoarea vișinii.
Astăzi am aflat că Daihatsua luat decizia de a suspenda temporar procesul de livrare pentru întreaga sa gamă de modele în urma descoperirii unui scandal referitor la falsificarea rezultatelor testelor de siguranță. Miercuri, o investigație independentă a evidențiat multiple cazuri de „falsificare” a testelor de impact, cu recunoașterea explicită a manipulării rezultatelor pentru șase modele în lunile aprilie și mai ale anului precedent.
Potrivit raportului elaborat, investigația a identificat 174 de nereguli în 25 de categorii distincte de teste, afectând un total de 64 de modele de vehicule, inclusiv cele fabricate pentru Toyota, Mazda și Subaru. În consecință, Daihatsu a emis un comunicat oficial prin care anunță suspendarea temporară a livrărilor pentru toate modelele aflate în producție în facilitățile din Japonia și în străinătate.
Într-un comunicat suplimentar, Toyota și-a exprimat scuzele pentru neplăcerile cauzate și a informat despre suspendarea livrărilor pentru modelele afectate. Mai multe detalii vor fi oferite în cadrul unei conferințe de presă organizate de președintele Daihatsu și oficialii Toyota.
Aceasta nu este prima confruntare a Daihatsu cu astfel de probleme. În aprilie 2022, compania a admis manipularea rezultatelor testelor de impact pentru patru dintre modelele sale, afectând un total de 88.000 de vehicule produse în Thailanda și Malaezia. Ulterior, în luna mai, producția a fost suspendată pentru două modele de vehicule hibride în Japonia, din cauza unor „nereguli” similare, inclusiv în cazul SUV-ului Toyota Raize.
Wow, VW da in gat japonezii 🙂 Payback time 🙂
direa de teste?
Acum, chiar era nevoie de asa ceva la ei, la Spring s-a cumparat toata cla