Suntem in 2013 si vanzatorii cer, in continuare, pastrarea cutiei la produsele electronice, fie ca e vorba de un flash drive pe USB cat o unghie sau un televizor LCD cu diagonala de 2.2 metri. Eu inca nu inteleg logica acestei cerinte, din punctul de vedere al cumparatorului, pentru ca noi luam produsul, nu cutia lui.
Si da, exista produse care vin si in punga, mai sunt putine, dar inca exista. Trecand peste faptul ca vad utilitatea pentru ei, pentru vanzatori, atunci cand trebuie sa trimita produsele defecte la service, un alt motiv bun nu cred ca exista. Insa si problema asta se poate rezolva. Cate produse poti avea in service intr-o luna? 10, 20, 100? Bun, cumperi 100 de cutii de diverse dimensiuni si ai rezolvat problema, poate sa vina omul cu produsul in plasa, in mana sau in buzunar.
Un articol bun, si un exemplu clar de ce nu e ok sa pastram toate cutiile, avem aici. Ramane insa intrebarea: exista o lege care sa specifice ca ai nevoie de cutie pentru a putea beneficia de garantie? Sau, daca in contractul de garantie semnat cu vanzatorul, nu cu producatorul, e specificat asta atunci gata, trebuie sa pastram cutia. Se poate face ceva in sensul asta? Nu de alta, dar nu putem sa ne cumparam case si apartamente cu n + 1 camere, unde +1 e pentru cutii.
Am lucrat in service cu astfel de cazuri. E discutabila problema.
In general le spuneam la clienti ca nu e o obligatoriu sa pastreze ambalajul, DAR e recomandat.
In cazul trimiterii produsului in alta localitate, nici o cutie de carton, nimic nu e mai bun decat ambalajul original cu polistirenul lui, care se muleaza perfect cu produsul.
Mie imi spui, si eu am un balcon plin de cutii, ba de la tv, monitor, camera web, router, carcasa pc, si la fiecare componenta pc pe care am cumparat-o + alte obiecte electrocasnice, Partea rea este spatiu, o parte buna ar fi ca atunc cand se defecteaza un produs stii sigur ca il trimiti intr-o cutie si ca ajunge intreg la destinatie, se stie ca unele firme de curierat nu prea stiu sa opereze coletele si le arunca in masina ca si cum ar fi niste bureti. Ar trebui o camera speciala pt cutii, am noroc de balcon si de boxa.
Conform legii nu este obligatoriu.Deci egal ce vor ei.
Am observat ca daca de ex iei componente pentru un pc si optezi sa il asambleze vanzatorul, in mod normal ei arunca majoritatea cutiilor – decat daca ceri explicit sa primesti si cutiile ti le trimit. Si da, garantia ramane pe componente nu pe sistemul asamblat. Deci nu sunt importante cutiile.
Pe de alta parte insa, daca vrei sa returnezi produsul in acel termen legal de 10 zile, se cere evident si ambalajul original, insa este obligatoriu cf legii? Stie cineva?
Nu esti obligat sa pastrezi cutia dar in momentul cand bagi un produs in garantie si e mutat de colo colo e posibil sa aiba socuri nasoale sau sa-l primesti zgariat etc.
Indiferent de ce spune magazinul sunt obligati sa iti ia produsul in garantie si fara cutie/ambalaj.
Articolul e bun, dar parerea exprimata in el e foarte delicata, sa nu zic ca nu e tocmai buna.
Stiai ca atunci cand ajungi sa trimiti un produs in service, cu o alta cutie, ambalaj decat cel original, ajungi sa trimiti produsul cu mai mult decat defectul reclamat ?
Pe curier ambalajele nu sunt tratate cu atata amabilitate si finete, iar pentru un LCD de 2.2 metri, sa se sparga pe drum, nu cred ca este ok pentru nimeni.
Produsele care nu sunt trimise cu ambalaj original, nu sunt tratate cu prioritate. iar asta o zic din experienta de service. Deci de luat in calcul pe viitor.
Cand am avut placa video la pcgarage am trimis-o in ambalajul original, cand am primit-o surpriza era intr-o alta cutie in care abia incapea. Nush dc ne cer sa pastram cutiile ca ei oricum le arunca sau le incurca.
Am lucrat fix ca agent service care ducea produsele defectate in garantie la furnizor/producator/unitate de service si va zic urmatoarele: Intradevar legea nu obliga cumparatorul final sa pastreze ambalajul original, dar furnizorul de echipamente da. Motivul este simplu, produsul pe care l-ai cumparat acum mai bine de 1 an nu se mai fabrica, devine necesar un upgrade la un alt produs eventual mai bun sau mai performant la care eventual platesti o diferenta. Produsul returnat trebuie stornat si facturat cel nou. Stornarea (returul) trebuie facut in forma in care a venit initial (ambalaj+accesorii). Cand acestea nu mai exista, nu zic ca nu se mai acorda garantie, dar obliga fluxul produselor sa se retina ambalajul produsului nou in care se insereaza produsul defect (returnat). Apar incompatibilitati de forma a produselor si alte probleme. In plus, ganditi-va cand cumparati un produs nou, va place sa-l primiti frumos ambalat, nu? Cand il returnati pentru garantie sau pentru upgrade, nu-i frumos s-o faceti in acelasi mod (cu ambalaj cu tot)? Repet: probleme apar cand e necesara inlocuirea cu un alt produs. Pentru produsele care se inlocuiesc cu altele identice doar se retine cutia produsului nou.
in 14 luni am cumparat un aragaz, un tv de 107cm diagonala, router, placa video, telefon, multifunctionala laser, casti, monitor pentru pc, calculati la aceste produse volumul de celuloza, nu zic de cutii pe care le poti plia, normal, ar trebui sa inchiriem un garaj/o camera,orice, doar pt a le returna frumos ambalate daca produsul are un defect, care poat fi chiar din vina producatorului, daca ne vor oferi produse fiabile, nici retururi nu vor fi, pretentiile sunt de prisos, eu vreau sa cumpar un produs, nu ambalaj, securizarea produsului ca el sa ajunga in conditii optime in mainile mele e problema producatorului si a vanzatorului, nu a mea.
@Vlad Dumitrescu
[…]Cand acestea nu mai exista, nu zic ca nu se mai acorda garantie, dar obliga fluxul produselor sa se retina ambalajul produsului nou in care se insereaza produsul defect (returnat).[…]
Pai si de unde stie clientul ca primeste ceva nou si nu ceva desigilat sau folosit?
Din cate stiu atunci cand cumperi un produs nou el trebuie sa aiba ambalajul intact si cutia sigilata.
Si ca sa te contrazic, recent am avut o placa video la pcgarage, trimisa cu alt ambalaj, dupa ce mi-au schimbat placa, produsul a fost trimis lafel ca atunci cand l-am cumparat, adik in cutie originala, cd, adaptoare, bridge crossfire…
Am cumparat o chiuveta Franke cu 15 ani garantie, cum sa pastrez cutia 15 ani?
Ma repet.Atat timp cat legea nu te obligă,restul sunt aberatii.Cum sa nu fie tratate egal?D-nule Dumitrescu,furnizorul este obligat prin lege si nu invers.Nu mai cuceri lumea in eroare.
Ar fi o completare pe care am ignorat-o, de ce ave nevoie de cutia prodului dupa ce am cumparat produsul nostru, mai ales atunci cand vorbim de cumpraturile online.
Spre exemplu eu am cumprat de la Emag, in garantie scrie ca ei nu sunt responsabili pentru felul cum este transportat pc ul daca nu este transportat in cutia sa, sau ceva de genu’.
Ce parere aveti despre asta?
Numai duce lumea in eroare.Scuze,datorita predictie de pe telefon.
E obligatoriu pentru a da produsele in vanzare altor clienti (vandute „ca noi”) 😀
exact…
Tehnic vorbind, sunt produse considerate NOI™;
Adica nu exista reparati pe componente, ci inlocuiri si produsul functioneaza 100% „ca nou”, el este pe urma considerat 100% NOU™.
Daca exista ‘reparati’, produsul o sa fie vandut drept refurbished/RMA.
Dar un produs poate fii ‘refurbished/RMA’ chiar daca nu exista reparatii pe el;
Spre exemplu, in tariile-nu-romania, ai dreptul sa returnezi produsul intr-un timp util ~din motive variate, pe urma vanzatorul ti-l poate vinde tie ca refurbished pentru ca produsul tehnic fie vorba, este „ca nou, dar folosit”
(aici vorbim de producatori, nu de okazii.ro etc)
Mda….ai dreptate MSS.Daca intampinati genul asta de problema,nu va lăsati intimidati.
Care este magazinul care a cerut asa ceva, pentru ca merita ceva reclama negativa? La ce sa pastrez cutia??? ca poate produsul lor este atat de prost ca nici macat un an nu ma pot bucura de el?
Poti primi si refuz garantie pentru simplul fapt ca nu ai adus cutia originala. Poate ca pe drum ai spart display-ul TV-ului, aducandu-l in alta cutie / fara asa ceva.
Orice magazin cu o politica interna buna, va cere clientului ambalajul original.
In primul rand nu e produsul lor, al magazinelor pentru ca nu ei il fabrica. Daca e prost produsul nu e de vina magazinul de unde l-ai achizitionat. In al doilea rand daca cumperi spre exemplu o pereche de boxe de 15 lei si te astepti sa faci petrecere cu ele iar nu e vina magazinului, dar lumea cauta de multe ori cainii cu covrigi in coada. Nu exista nicio lege care sa te oblige sa pastrezi ambalajul original, asta ramane la latitudinea fiecarui cumparator, dar sunt magazine care recomanda pastrarea ambalajelor la unele produse si nu mi se pare o crima. Tot mai multi producatori isi externalizeaza service-urile si atunci o sa va para rau ca nu ati pastrat nu stiu ce cutie, pentru ca el trimite curierul sa iti ridice produsul de acasa si depinde de tine cum il ambalezi (iar daca nu e in ambalajul original ai toate sansele ori sa ajunga deteriorat la service ori sa gasesca scuze ca sa iti refuze garantia).
Gresesti total. In primul rand vanzatorul este responsabilul direct in fata clientului, ANPC nu va amenda niciodata un producator. Litigiile intre vanzatori si producatori se rezolva in instante cu contractul in fata.
In al doilea rand, garantia nu este ceva obtional care o ofera vanzatorii pentru a atrage clientii (si trebuie sa zici mersi ca totusi ti se repara bunul), ci este una din metodele obligatorii aplicate de toate tarile pentru a proteja populatia, pentru ca atunci cand sunt comercializate produse de o calitate precara (de dragul profitului), cumparatorii au de suferit. Cum nu eram foarte departe de tarile bananiere, inainte nu era suficient ca trebuia sa facem drumuri la garantie, ci chiar trebuia sa respectam foarte multe cerinte (cele mai enervante cutia si durata foarte mare de asteptare ). Noroc ca odata cu intrarea in UE am importat noi reguli de garantie, printre care faptul ca daca produsul de defecteaza si a 3 oara in garantie se va inlocui cu unul nou, durata maxima in care un produs poata sta in service este de maxim 3 saptamani si excluderea pastrarii cutiei si accesoriilor. Si nu in ultimul rand, am vazut ceva ridicol in comentariile de mai sus, cum naibii sa fiu eu responsabil daca aia imi deterioreaza produsul in service? Indiferent ca s-a deteriorat la transport sau in service, atat timp cat eu l-am predat intr-o conditie trebuie sa-l primesc inapoi in aceeasi conditie. Din acest motiv unele service-uri noteaza in procesul verbal zgarieturile sau deteriorarile de la exterior ale produselor.
ce discutie imi vine sa rad,ro. saracie lucie in europa si conteaza cutia?magazinele ce se dau „no.1” sunt straine!nu prea mai exista ro. este vandut apoape tot 🙂 de preturi ce sa mai discut!nici 200e salariul minim si preturi de „vest” sper sa vad la cat mai multe articole despre „vai de capul nostru” poate mai scad preturile! :))
AM GASIT SOLUTIA! ce ar fi daca producatorul ar face produse ce nu se strica pe perioada garantiei? 😉 si noi am scapa de pastrarea absurda a cutiilor si ei ar scapa de o munca, o cheltuiala in plus si ura noastra sincera (si indreptatita) 😉
Pai din experienta majoritatea se strica dupa ce se termina garantia. 🙂
De obicei transportul produselor prin curier se face cu o asigurare pana la livrare catre client. Asa ca deteriorarea lui in timpul transportului este raspunderea firmei de curierat sau a asiguratorului.
Daca eu ti-am dat un TV sa-l duci, iar tu il livrezi cioburi, nu trebuie sa raspunzi pentru asta, indiferent de ambalaj/punga/cutie/container?
Sunt convins ca toti care sustin obligativitatea pastrari ambalajelor originale,ori nu stiu ce vorbesc,ori sunt direct interesati.Legea obliga vanzatorul sa primeasca in service garantia sau chiar si in retur (10 zile) cu sau fara ambalaj original.Clarrrrrrrr???Firmele de curierat sunt direct raspunzatoare de siguranta in transport a produsului conform legii.Clarrr???
Iar tu esti din categoria „Sunt cetatean european si am drepturi.”
Sa inteleg ca ai pierdut cutia Darius ?
…..
Nasol.
Vezi ca citesti printre randuri si cand nu e cazul? :))
Cutia fericirii…
Sincer, un motiv bun pentru a pastra ambalajele este comoditatea care o vei avea in caz ca te muti. Daca ai unde sa le tii (o debara sau un garaj), atunci eu zic ca merita. In ultimii ani m-am mutat destul de des si s-a simtit diferenta.
Pe de alta parte: daca vand un produs cuiva, stiu ca respectivul va aprecia foarte mult prezenta ambalajului original. Stiu asta pentru ca si eu apreciez acelasi lucru.
am dus TV de 119 cm si 4000 lei in service , in garantie, fara nici un accesoriu (cutie, cabluri,ochelari 3D nici macar cu talpa-il tineam acasa pe perete) si NU a fost nici o problema. acum astept expirarea celor maxim 15 zile lucratoare pentru a intra in posesia unei negatii. Dupa ce ca suntem saraci si vai de capul nostru, a ne lasa calcati in picioare PE BANII NOSTRI, este de departe cel mai dureros episod din prostia noastra. numai bine.