Producătorii auto vor avea mai multă libertate după 2035: în locul interdicției totale a motoarelor cu ardere internă, Uniunea Europeană a aprobat o țintă de reducere a emisiilor de CO₂ cu 90% față de nivelurile din 2021.
Cu toate acestea, rămâne posibilă vânzarea unui procent de vehicule hibride sau eficiente termic, cu condiția compensării emisiilor rămase prin utilizarea de e‑combustibili, oțel cu emisii reduse sau biocombustibili nealimentari.
Propunerea include și relaxarea țintelor intermediare pentru 2030: reducerea emisiilor vânzărilor de autoturisme cu 55% (față de 2021), iar pentru vehiculele comerciale ușoare cu 40%. De asemenea, se introduc mecanisme de „banking & borrowing” pentru perioada 2030–2032, permițând companiilor să gestioneze mai eficient emisiile flotei pe termen scurt.
Propunerea prevede și stimulente pentru producția de vehicule electrice mici fabricate în Europa, prin „super‑credite” în calculul mediei de emisii, precum și un nou segment de mașini electrice urbane sub 4,2 m, sprijinite prin punctaj suplimentar.
Industria auto, mai ales din Germania și Italia, a cerut aceste ajustări, invocând presiunea competiției globale, scăderea cererii pentru modele 100% electrice și costurile mari de tranziție. Criticii avertizează că această mutare poate submina investițiile în electrificare și riscă să întârzie neutralitatea climatică a blocului.
În acest context, Comisia Europeană prezintă măsura ca un compromis care permite continuarea progresului climatic, dar oferă flexibilitate industriei auto și protejarea locurilor de muncă în sector.

e mai mult rau decat bine.
de ce..
producatorii UE s-au culcat pe ureche de prea mult timp si au inceput ca sa faca masini consumer, cu motoare de 0.9 de o calitate indoielnica.
chiar si audi a recunoscut ca nu mai au calitatea ‘de alta data”.
apoi, e celebru cazul baietilor din finlanda care au demonstrat ca EV de la mercedes (si altii) erau „programate” ca sa se strice (motoarele) prin scurgerea antigelului de racire.
zero inovatie ci doar o letargie mizerabila, pentru ca e mai banos sa vinzi multe piese care se strica mai usor, pe bani mai multi. Si mai recomanzi si un ulei de motor, si niste filtre si uite cum curg banii.
zero invetitii in cercetare sa faca de ex electrice cu range extender
si au venit chinezii si americanii (tesla) si toti producatori europeni au sarit la gatul lor in loc sa invete de la ei.
inca vor sa ramana in urma, intr-o nebuloasa a istoriei.
de ce refuza useri din europa EV-urile?
– statii de incarcare lipsa, slabe, fara viteza de incarcare mare. Exceptie tesla
– statii de incarcare pentru care iti trebui 100 de aplicatii. Aici UE a gresit cnad nu i-a obligat sa se inscrie intr-o platforma cum e tesla.
– pretul. pentru ca nu si-au gandit logistica, EV sunt scumpe, nu s-au automatizat fabricile.
– Alte probleme legate de calitate, materiale discutabile.
De ce eu nu m-as intoarce la motor pe bezina./diesel?
vechile masini ii rugninesc in parcare (le folosesc la carat materiale sau la mers in CO, clio 2005 si scenic 2012 euro5)
Insterul a intrat in viata mea ca un fel de moment Evrika, mi-i l-am dorit, am asteptat momentul potrivit ca sa il iau.
il incarc acasa, ieftin
am range de 250-300 km, deci daca am rabdare ma pot duce oriunde in Ardeal, cu niste pauze mai lungi la „peco” ca no, nu este curent.
intre timp, masinile dizal de 20 de ani ne vor ucide incet incet in plimbarile prin oras.
am uitat sa zic ca nu zdrangane, nu trancane, nu am cutii de viteza manuale sau automate care sa se strice, nu bag ulei, nu schimb filtre de motor si nici bujii.
in mai putin de 10 ani economisesc „din combustibil” adica din diferenta electricitate-benzina intregul pret de achizitie. probabil atunci si bateria va fi slabita, dar ce conteaza? deja am economisit toti banii chleutiti initial, ce nu se poate spune despre un benzinar sau diesel classic.
producatorii din UE nu stiu modelul asta de business, ei vor sa te tina captiv in schimburile eterne de consumabile.
De ce Inster si nu Tesla (sau alt model de la hyunday de 50k+?
pentru ca stau in cluj si imi trebuie o masina normala nu una de 300 de cai.
Tesla e prea mare, prea scumpa, prea puternica. aici Tesla greseste, de aia nu vinde mult, ca nu are gama de masini pentru europeni. de mers in orasele din europa.
Am avut Tesla Model Y Performance și mi-a plăcut cam tot la ea, mai puțin autonomia.
Exemplu: am mers București – Constanță, 160-170 km/h, climă pornită. Am plecat din București cu 100% și am ajuns în Constanța cu 22%. În loc să mă duc ca tot omul la terasă, eu stăteam cu mașina la încărcat (asta după ce am așteptat și la coadă la Supercharger).
E super frustrant. La orice drum lung pierzi foarte mult timp cu încărcatul, plus nervi cu aplicații, conturi și carduri. La termică alimentez în 5 minute și nu mă pune nimeni să instalez aplicații.
Mai bine o termică puternică, chiar și cu costurile de întreținere mai mari decât o electrică cu autonomie mică. Până nu se dublează sau triplează autonomia eu nu mă mai ating de electrice.
O prostie fara margini , combustia interna trebuie sa dispara rapid din nenumarate cauze .
N-o să se întâmple în următorii 50 ani.
Nu ma refer decat la autoturismele personale care circula in orase . Daca tehnologia acumulatorilor avanseaza suficient si infrastructura aferenta se poate renuntat treptat si la restul . Pt. transportul in comun , de exemplu , am vazut la chinezi un sistem simplu si eficient . La capatul traseelor se schimba acumultarii rapid .