La cel mai mare salon auto din China, Auto Shanghai, producătorul chinez BYD a lansat oficial Denza Z, un model electric premium care atrage atenția printr-un mix spectaculos de tehnologie și rafinament.
Conceput sub brandul Denza — poziționat ca linie high-end a companiei — noul Z a fost descris de reprezentanții BYD drept un vehicul „maxim dotat cu tehnologie și lux”.
China a devenit epicentrul inovației în domeniul electricelor, iar Denza Z este dovada ambițiilor globale ale industriei auto chineze. De altfel, debutul acestui model în Europa, la începutul lunii aprilie, confirmă extinderea strategică a brandului dincolo de granițele Asiei. Detalii despre preț nu au fost oferite oficial, dar este clar că Denza Z țintește segmentul superior al pieței EV.
În contextul tensiunilor comerciale internaționale și al tarifelor impuse de administrația Trump, China își consolidează poziția pe piața globală de mașini electrice. BYD, deja lider mondial, a depășit Tesla în 2024, cu 4,27 milioane de vehicule livrate — incluzând hibride — și venituri de 107 miliarde de dolari, în creștere cu 30%. În comparație, Tesla a raportat 1,79 milioane de unități vândute și 97,7 miliarde dolari venituri, în timp ce vânzările și profitul au scăzut dramatic în primul trimestru al anului.
Chinezii nu mizează doar pe volume. În februarie, BYD a lansat „God’s Eye”, un sistem de conducere autonomă disponibil gratuit pe majoritatea modelelor din China, iar în martie a dezvăluit o tehnologie de încărcare ultra-rapidă ce poate oferi 400 km de autonomie în doar cinci minute.
Pentru 2025, BYD își propune să vândă peste 800.000 de mașini în afara Chinei, iar planul include și extinderea asamblării în uzine locale pentru a menține competitivitatea la nivel global. Cu Denza Z, compania încearcă să redefinească luxul electric și să câștige cotă într-un teritoriu unde până de curând domina Europa și SUA.
Lasa un comentariu!