Site icon Arena IT

Despre masini intr-o atmosfera destinsa

Intr-o era in care tehnologia evolueaza continuu tot ceea ce tine de aceasta se schimba. Masinile, cutiile acelea ce ne duc de aici-acolo, nu  se lasa nici ele mai prejos si devin pe zi ce trece tot mai tehnologizate.

Noi, aici pe Arena IT, am tot discutat, pe langa subiectele zilnice ce tin de software si hardware, despre masini. Am incercat sa aducem in lumina ultimele noutati in materie de masini hibride, de masini electrice sau mai stiu eu ce „avioane” s-au construit odata cu atata tehnologie pe capul inginerilor.

Pentru ca participam la SuperBlog 2008 – concurs organizat de PCNews, si etapa a 2-a a fost deja anuntata, am avut de urmarit si comentat, la alegere, o emisiune din cadrul grilei de programe de la Prima TV. Daca tot ne plac masinile si nu prea suntem in goana dupa senzational, nu doar pentru ca profilul blogului nu ne permite ci si din simplul fapt ca exista lucruri mai interesante de urmarit,  am ales sa discutam despre AutoForum, o emisiune in care se vorbeste, dupa cum sigur ati ghicit, despre masini.

AutoForum ruleaza pe Prima TV in fiecare sambata de la ora 11:30, cu toate acestea eu unul nu am reusit sa o urmaresc la TV si am descarcat-o de pe site-ul dedicat emisiunii. O prima bila alba pentru realizatori. Cand majoritatea cetatenilor de clasa medie au internet, o pagina web dedicata afacerii tale, fie ca e vorba despre un magazin de flori sau despre o emisiunea TV, este absolut necesara. Astfel am putut sa urmaresc emisiunea fara sa mai deschid televizorul, la care, dealtfel, nici nu ma prea uit.

Chiar daca noi incurajam tot ceea ce e ecofriendly, in emsiunea de sambata aceasta au fost prezentate patru masini, doua dintre acestea sunt, cu siguranta, nu foarte economice.

Emisiunea a debutat sub forma unei lectii informale de istorie care a fost presarata, pe alocuri, cu umor de buna calitate dar si cu trimiteri mai mult sau mai putin subtile la genul acela de oameni numiti manelisti. Gen de oameni care ar aprecia nemarginit BMW-ul acela „fara acoperis”, despre care va voi vorbi mai tarziu.

In prima parte a emisiunii ne este prezentat venerabilul Land Rover – Freelander. O masina mult laudata de cei in domeniu. Prezentarea incepe foarte deschis, sunt infatisate parerile posesorilor de Freelander, asta pentru a da un aer de obiectivitate emisiunii. Un lucru bun, mai ales ca acestea sunt luate de pe un forum de discutii unde oamenii obisnuiti discuta, fara prelegeri tehnice si brizbrizuri de profesionisti. Masina este prezentata frumos, capabilitatile off-road fiind puse la loc de cinste. Consumul de carburant este, dupa cum va spuneam, nu prea mic. 15 – 16 litri/100 Km in mediul urban si 8.5 – 9 litri/100Km pe autostrada la o viteza constanta de 120 Km/h. Cifre valabile pentru un motor diesel 2.2 litri si 160 CP.

SUV-ul abunda in dotari si utilizatorii acestuia sunt multumiti pana peste cap de acestea. Sistemul audio este impresionant avand chiar si un subwoofer ascuns prin portbagaj. Una peste alta s-au adunat ceva pareri in cele cateva minute de prezentare iar concluzia a fost urmatoarea: e o masina buna si face fata cu brio atat pe offroad cat si pe asfalt iar raportul calitate / pret e unul corect, chiar daca unele modele se apropie de 50.000 Euro.

Emisunea a continuat sub acelasi tipic dar ochii „istoricului”, prezentatorul TV, s-au indreptat catre mult-apreciatul constructorul german BMW. A inceput o povestioara despre noul BMW Seria 1 – Cabrio, lansat in toamna anului 2007. Se evidentiaza faptul ca inginerii de la BMW au recurs la un pavilion textil, lucru care nu s-a mai vazut de ceva vreme pe la producatorii de masini care au vrut sa-si dezvolte o decapotabila. Insa cei de la BMW nu au tinut cont de asta si au facut masina cum le-a placut lor mai mult. A urmat mai apoi o portiune in care se face referire la genul de oameni de care va povesteam anterior, inca o bila alba pentru umor.

Cu toate ca BMW militeaza pentru motoare diesel tot mai economice, in cazul de fata nu avem de a face cu asa ceva. Modelul prezentat in imagini avand un motor de 2500 cmc pe benzina, clar nu e din gama motoarelor economice. Insa e totusi o masina sportiva, deci se iarta.

Lectia ia avant, dupa pauza de publicitate, intr-un loc care este definit de istorie in sensul propriu al cuvantului. Cetatea Sarmizegetusa Regia, din judetul Hunedoara, unde Renault a facut teste cu primul lor SUV (zic ei, eu ma gandeam si la Scenic RX4, nu era tot un SUV?) – Renault Koleos. Un lucru laudat dupa efectuarea testelor a fost sistemul de tractiune integrala, sistem imprumutat de la Nissan. Pretul este de asemenea un factor demn de luat in seama, avand in vedere ca cel mai scump Koleos costa in jur de 30.000 Euro.

In ultima parte a emisiunii a fost prezentat un nou vehicul utilitar de la Fiat, Fiat Fiorino. O masina mica si robusta, destinata caratului de chestii, dar care promite multe. Consumul de carburant este mic, mai ales pentru motorul diesel de 1300 cmc care mananca in medie 4.5 litri/100Km. Nici motorul de 1.4 litri si 75 CP nu va fi unul gurmand, dar dieselul e ideal.

Asadar, emisiunea a luat sfarsit, eu parca as mai fi vrut. Nu stiu daca m-au atras atat de tare masinile sau mai mult stilul prezentatorului insa parca as inclina spre a doua parte, ca doar masini vad si pe strada, si pe internet si in showroomuri.

AutoForum este o emisiune ce ruleaza sambata si este ideal de relaxanta pentru o astfel de zi. Mai mult, stai la curent cu noutatile din domeniul automobilistic si mai zambesti pe ici pe colo la cate o gluma bine plasata.

Daca v-am facut curiosi si vreti sa urmariti si voi emisiunea puteti sa o faceti, o gasiti pe siteul AutoForum.

Exit mobile version