Site icon Arena IT

Digitalizarea în construcții. Interviu cu Bojan Petkovic, PlanRadar

Se pare că digitalizarea a ajuns și în construcții. PlanRadar este o companie de property tech din Austria care a pornit ca start-up în 2013, iar astăzi este prezent în peste 65 de țări. Am discutat mai multe cu Bojan Petkovic, Head of Sales SEE PlanRadar.

  1. Cum a apărut ideea de PlanRadar și cum îi ajută pe oamenii din șantier?

Știam ce probleme sunt în industria construcțiilor, așa că am căutat să propunem o rezolvare. Iar această a rezolvare a venit prin digitalizare, astfel a apărut PlanRadar, din nevoia de a optimiza costuri și, mai ales, de a preveni întârzierile cu recepția construcției care pot însemna chiar ani buni de zile.

PlanRadar este o aplicație tip Saas, care duce managementul de șantier în cloud – atât documentația de construcție, cât și urmărirea tuturor proceselor în proiectele imobiliare. În aplicație se pot încărca planurile proiectului și pot fi semnalate defecte observate pe șantier sau pot fi introduse sarcini direct de pe telefon sau tabletă, care la rândul lor pot fi transmise membrilor echipei de proiect (colegi din echipă, furnizori, parteneri etc.).

Astfel, sarcinile echipei sunt clare, la fel performanțele și așteptările, stadiul resurselor și evoluția în timp real a proiectului. Totul se întâmplă în cloud, așa că fluxul proiectului poate fi urmărit sau descărcat pentru monitorizare, revizuire, raportare. Aplicația dispune de 16 limbi ce pot fi folosite simultan, inclusiv limba română.

  1. Câți clienți aveți în România și ce construcții de referință au beneficiat de PlanRadar?

Plan Radar este folosit în peste 1000 de șantiere din România.

Printre clienții de referință din România se numără PrimeKapital, Brisk Group, Rec Immpuls, Lemon Design, Teilor, Alesonor, Blue Projects, Conart, Strabag, Porr, CBRE, Cushman&Wakefield, Lidl, Kaufland.

Proiecte de referință:

REC immpuls SRL / Hotspot Workhub:

–  BCR – managementul siguranței la incendiu în clădiri specifice (în total cca. 200.000 mp)

–  CA Immo – asistență tehnică pentru Turnurile Orhideea – cca. 30.000 mp

–  SIMMO – asistență tehnică pentru The Mark (cca. 25.000 mp)

–  ATENOR – asistență tehnică pentru Dacia One și Expo

– Documente tehnice Due Diligence pentru BCR, CA Immo, SIMMO, Skanska, Globalworth, Around Town

– Management de proiect pentru proiecte precum DSBU (Școala Germană din București), Institutul Goethe, HQ pentru BNP Paribas

 

Brisk Group:

– Amber Forest – https://www.amberforest.ro/en/home/

– Parcul industrial WDP Timișoara II

– Cartierul Central Viitorului 134 – https://centraldistrict.ro/viitorului134/

 

Alesonor

– Amber Forest- https://www.amberforest.ro/en/home/

  1. Câte module oferă aplicația?

Sunt 5 module principale:

– Managementul construcțiilor (ajută la urmărirea, conectarea și rezolvarea problemelor pe toată durata lucrărilor)

– Operațiuni imobiliare (gestionarea digitală a activelor și a proprietăților)

– Raportare (raportarea progresului, analiză de proiect și informații în timp real)

– Planuri și modele de proiectare BIM (integrarea proiectării și a pregătirii pentru execuție)

– Gestiunea documentelor (organizare, actualizare, distribuire documentație în platformă) 

  1. Care dintre cele patru planuri de finanțare este cel mai bine vândut?

Toate pachetele noastre de prețuri sunt populare printre clienți. Știm că fiecare client este diferit, așa că oferim flexibilitate pentru a selecta pachetul care se aliniază cel mai bine nevoilor sale. 

  1. Câte descărcări are aplicația în momentul de față și unde vă doriți să ajungeți?

Aplicația este folosită, conform celor mai recente date din iulie 2022, de 120.000 de useri din peste 65 de țări.

Ne dorim, evident, ca numărul acestora să crească, întrucât viziunea companiei este ca fiecare construcție din întreaga lume să ajungă să fie realizată și gestionată cu ajutorul unei soluții digitale.

  1. Aveți în plan să îi aduceți funcții noi?

Echipele noastre de management și de dezvoltare lucrează necontenit la dezvoltarea aplicației așa că, da, adăugăm mereu noi caracteristici pentru a ne îmbunătăți produsul pe baza nevoilor clienților noștri. Ulimul update a fost integrarea funcției de Planificare a proiectului, care facilitează monitorizarea transparentă a lucrării și respectarea termenlor de livrare. Avem în vedere dezvoltarea continuă a acestei funcționalități, așa cum ne dorim să dezvoltăm și funcțiile aferente gestionării documentației de șantier.

 

Exit mobile version