Site icon Arena IT

DirectX 10 prin CPU

Windows 7 va mai avea un as in maneca: procesare grafica DirectX 10 prin intermediul CPU-ului, sau WARP10 cum a fost denumita aceasta tehnologie (Windows Advanced Rasterization Platform 10). Aceasta va permite rularea aplicatiilor grafice nu foarte intensive si pe sisteme fara GPU sau cu GPU foarte slab.

Dar parca GPU-ul este mai puternic decat CPU-ul, ca asa au incercat sa ne convinga producatorii de placi video in ultimii ani buni. Corect, insa nu in orice situatie. Pentru ca un CPU puternic reuseste sa surclaseze un GPU integrat nu foarte grozav.

De exemplu un GPU Intel GMA X3100 reuseste 5.17 fps in Crysis la o rezolutie de 800*600 pixeli, cu detalii la minim. Iar un procesor Intel Penryn quad core la 3 GHz, in aceleasi conditii scoate 5.69 fps.

Deci exista situatii in care puterea CPU-ului ar fi de folos. Sau poate ca Microsoft vrea sa faca viata mai usoara celor de la Intel, ca sa nu se mai chinuie cu programarea GPU-ului Larrabee, ce va folosi tehnologie x86.

Exit mobile version