Acest joc este al treilea din seria Earth, iar cei de la Reality Pump folosesc un mod inteligent de denumire. In loc sa vedem jocuri de genul Earth, Earth 2 etc, se preia anul in care se desfasoara actiunea: Earth 2140, Earth 2150 si Earth 2160.
Grafica, desi veche de un an jumate, este inca la inaltime, foarte bine ingrijita, cu un nivel al detaliilor la care au ravnit multe jocuri de mai tarziu. In plus, este complet 3D, adica permite atat zoom-ul cat si rotirea camerei si schimbarea unghiului de vizibilitate. Unitatile lasa urme pe sol, exploziile sunt foarte naturale, scuturile sunt bine reprezentate. Dar toate acestea se simt daca sistemul nu este prea performant.
Earth 2160 ne lasa sa ne jucam cu 4 rase (cu fiecare continuare mai apare o noua rasa, plecandu-se de la cele doua din Earth 2140). Si de mult timp nu am mai fost impresionat de tabere atat de diferite intre ele, dar totusi echilibrate. Daca stau sa ma gandesc putin, doar Starcraft a reusit o astfel de performanta. Si pentru ca Earth 2160 este mai nou, a trebuit sa o faca mai bine. Si in mare masura a reusit.
Astfel, cele 4 tabere sunt: ED (Eurasian Dinasty – urmasii directi ai pamantenilor de azi), LC (Lunar Corporation – oameni nascuti si crescuti pe Luna, probabil prin clonare, ca sunt numai femei), UCS (Union of Civilized States – oameni care se bazeaza pe roboti si supercalculatoare pentru tot) si Alien (noii veniti, extraterestrii nonumanoizi, pusi pe rele).
Alien-ii insa sunt radical diferiti. Ei au o unitate de baza, care se poate replica, poate evolua sau se poate transforma in turete. La randul lor, unitatile evoluate se pot replica sau diferentia in luptatori. Cladiri nu exista deloc. Dar diferentele nu se opresc aici…
Cele 3 tabere de oameni mai au la dispozitie si un research, unde contra cost se creaza tehnologii noi specifice rasei. Alien-ii nu au research, dar nu au nevoie, fiind suficient de puternici. Alt aspect interesant la prima vedere este posibilitatea de a modifica unitatile (ai sasiul, si pui ce armura vrei, ce arme vrei, ce motor sau accesorii doresti). Iar, alien-ul nu dispune de aceasta facilitate. Am spus la prima vedere, pentru ca in joc exista in mare 3 tipuri de arme: penetrante, chimice si pe energie, si 3 tipuri de armuri anti cele 3 variante de arme. Din cauza faptului ca la o unitate se poate schimnba atat armura cat si armele, un eventual joc cu prietenii ar deveni un joc de-a soarecele si pisica, in care fiecare incearca sa foloseasca armura anti arma inamica si arma care sa ignore armura inamica. Un cerc viciios, ca jocul acela, piatra, foarfeca si hartia.
Sa trecem acum la single palyer. Jocul ne ofera 4 campanii (de 7 misiuni), cate una cu fiecare tabara. Acestea se continua una pe alta, pentru a oferi o poveste unitara. Actiunea debuteaza unde a ramas in ultimul add-on al lui Earth 2150, pe Marte, cu ED si LC in lupta pentru controlul planetelor, iar UCS undeva in deriva in spatiu. Si daca in Earth 2140 lupta era pe Pamant, in 2150 s-a extins la Luna si Marte, in 2160 va parasi sistemul nostru solar. Mai exact, oamenii au descoperit un sistem de porti spatiale, gauri de vierme, care ar transporta direct o nava in cu totul alta parte a galaxiei. Si o planeta noua, care promite sa fie un al doilea Pamant.
Bineinteles, acest porti au nevoie de o adresa a destinatiei. Aici, fanii Stargate vor recunoaste multe elemente, probabil acest serial fiind una din sursele de inspiratie ale creatorilor jocului (adresa este o serie de simboluri, gasite in piramide, iar unele simboluri chiar sunt si in serial). Iar in aceasta incercare de a gasi planeta cea noua, oamenii dau peste Alien.
AI-ul este destul de bun, iar luptele sunt in general grele. Din acest punct de vedere, jocul pare din ce in ce mai usor cu cat avansezi in el. Daca primele doua campanii, cu ED si LC, iti incearca putin capacitatile de strateg, utlimele doua sunt din ce in ce mai usoare. Misiunile sunt destul de lungi, dar deloc plictisitoare, iar tehnologia cercetata o ai si in misiunea urmatoare. Pentru a mai ajuta jucatorul, in Earth 2160 ai la dispozitie si imagine picture in picture (o zona pe care sa o vezi permanent, la scara mai mica, in partea de sus a ecranului).
In Earth 2160 ai la dispozitie si eroi, care iau de jos obiecte (armuri, arme, scuturi, truse medicale sau bombe), si care la omorarea unei unitati inamice castiga experienta si avanseaza in grad. Acesti eroi stau la baza povestii, dar apar si in multi player foarte bine integrati.
Un singur punct negativ am gasit acetui joc: interpretarea personajelor, care cam lasa de dorit. Insa muzica este bine aleasa si potenteaza actiunea. Multi player-ul permite pana la 8 jucatori. Din pacate, pana acum nu a primit nici un add-on.
Tip: RTS
Data lansarii: 16 noiembrie 2005
Cerinte minime: Win 2000 / XP, 1.5 GHz CPU, 512 MB RAM, 1.5 GB pe HDD, 64 MB GeForce3 Ti sau ATI R9000 (pixel shader 1.3), DirectX 9.0c, 16 bits Sound Card
Cerinte recomandate: Win 2000 / XP, 2 GHz CPU, 1 GB RAM, 2 GB pe HDD, 128 MB ATI R9800 (pixel shader 2.0), DirectX 9.0, 16 bits Sound Card 5.1
Rating: 9