Site icon Arena IT

Elon Musk spune că urmează să vedem mașini mai ieftine de la Tesla

Elon Musk, CEO-ul Tesla, spune că lucrează la lansarea celei de-a treia părți a „Master Planului Tesla”. Nu știți ce este acest plan?

La 2 august 2006, Musk a publicat pe blog un articol intitulat „The Secret Tesla Motors Master Plan (între noi doi)„. Prima și a doua parte au fost documente importante la Tesla care, în multe feluri, au deschis calea spre succesul companiei.

Postarea merită citită, dar se încheie într-un rezumat, principiul de bază fiind expus în patru pași:

Nu a fost un traseu fără probleme, dar Tesla a reușit acest lucru în mare parte cu Roadster, Model S și apoi Model 3.

În 2016, Musk a continuat cu „Tesla Master Plan Part 2„. Partea 2 a venit pe măsură ce Tesla livra Model 3 și achiziționa Solar City, care sunt practic ultimele două etape ale planurilor inițiale.

În acest punct, Elon a pus accentul pe integrarea stocării energiei cu generarea de energie regenerabilă în cadrul noii divizii „Tesla Energy”. Crearea acoperișului solar a fost, de asemenea, anunțată în plan. Planul actualizat s-a concentrat, de asemenea, pe capacitățile de autoconducere, care au devenit o prioritate la Tesla.

Musk a rezumat la final Master Plan Part 2:

Printre celelalte segmente menționate în plan, Musk a menționat „un nou tip de pick-up”, care a ajuns să fie Cybertruck; un SUV compact, Model Y; un „camion de mare tonaj, care a devenit Tesla Semi; și, în cele din urmă, „transportul urban cu densitate mare de pasageri”.

Aici am avea ceva de comentat, pentru că Cybertruck a avut parte de o lansare cel puțin interesantă (în care un inginer a aruncat cu o bilă de metal în mașină, iar geamul acesteia a cedat, deși nu ar fi trebuit) și de o producție… inexistentă. Asta pentru că, pare-se, urmează să vedem o nouă amânare a acesteia.

Acum o săptămână, Musk a anunțat că lucrează la publicarea „Master Plan Part 3” al Tesla:

Deși toate, sau chiar majoritatea obiectivelor din partea 2, nu au fost încă atinse, ele vor fi realizate în următoarele 12 luni, dacă dăm crezare calendarului lui Musk. Personal, mi se pare o exagerare – în special cel pentru „Full Self-Driving”, despre care CEO-ul insistă în continuu că se va întâmpla până la sfârșitul anului.

Cu toate acestea, o să-i dau Cezarului ce e al Cezarului, pentru că Elon Musk a demonstrat de nenumărate ori că poate reuși acolo unde alții nu au cum, prin acel program auto-distructiv de lucru. Problema e că va avea nevoie și de alții pe lângă el, iar în condițiile actuale, când oamenii din domeniul EV sunt la mare căutare, iar Tesla nu mai este singura lor destinație posibilă, devine extrem de interesant.

Voi ce părere aveți?

Exit mobile version