Asa ca un grup de cercetatori de la Universitatea din Utah, SUA, au venit cu o alternativa. Ei au conceput un limitator integrat in cheia masinii, denumit Key2SafeDriving. Cand acesta este in contact, incepe sa blocheze apelurile telefonice prin trecerea mobilului in modul de condus.
Limitarea se face prin Bluetooth, apelantul primind mesaj ca posesorul telefonului conduce. Insa detecteaza daca este conectat un dispozitiv hands free, caz in care permite folosirea telefonului. Iar pentru a limita soferul in a utiliza terminalul mobil, un semn mare si rosu de “Stop†va fi afisat pe ecran.
Dar si aici din start se intrevad probleme. In primul rand cum o sa-si dea seama limitatorul care telefon din masina apartine soferului, si care este al unui pasager. In al doilea rand cine va obliga soferul sa-si tina Bluetooth-ul pornit, pentru a putea fi limitat. Eu in general il am oprit , pentru a prelungi bateria. Si il deschid doar cand e cazul. Iar in al treilea rand semnul acela de Stop nu va avea nici un efect.
Drept urmare, pretentia creatorilor de a taxa cu 50 $ o astfel de modificare a cheii de contact mi se pare exagerata. Atata timp cat sistemul nu este perfect, este doar o tentativa menita esecului. Se incearca aducerea unei astfel de tehnologii pe piata in urmatoarele sase luni.