Insa nu numai aspectul este punctul forte al acestui model. Pentru ca Ford il va echipa cu motoare EcoBoost (cu injectie directa si turbo) si diesel-uri Duratorq TDCi. Acestea vor avea o putere cu aproximativ 10 – 15 % mai mare, si consum redus cu 10 – 20 %. Iar transmisia automata cu ambreaj dublu PowerShift aduce si ea economii de 9%, care, impreuna cu tehnologia stop-start (ce trece motorul in stand by cand masina e pe loc) confera noului Focus un consum urban de 7 l / 100 Km.
In plus, avem o noua servo-directie asistata electric, mult mai precisa, si Dynamic Cornering Control, tehnologie care reduce tendintele subviratorii si imbunatateste tranctiunea in curbele stranse. Sasiul este mai rezistent, gratie unui otel de inalta calitate, cu 25% mai rigid.
Interiorul este complementat de sistemul MyFord Touch, ce confera o eleganta high tech. Initial vor exista cele doua categorii consacrate de caroserie, sedan si hatchback. Dar acestea vor fi urmate rapid de versiuni monovolum C-Max si Grand C-Max.