Parcarea masinii se va realiza cu ajutorul unor senzori cu ultrasunete, localizati in colturile autoturismului, care detecteaza obiectele din jur. Si in functie de datele obtinute, sistemul de directie asistata electric (EPAS) ne va ajusta automobilul la unghiul optim pentru o parcare paralela reusita.
Soferul va trebui sa apese butonul de parcare, dupa care sa accelereze si sa franeze in concordanta cu pozitia atinsa. Totodata, soferul poate prelua oricand controlul, prin simpla manevrare a volanului, care va intrerupe procesul de parcare automata.
Mai mult, acesti senzori si avertizeaza cand autoturismul se aporpie prea mult de un obiect, ca orice alt senzor de parcare. In plus, Ford promite ca EPAS-ul va face mai mult decat sa ajute la parcare. Teoretic ar imbunatati consumul de carburant cu 5%, si ar reduce emisiile de dioxid de carbon. Exact cum nu se stie / spune.
Pana in 2012, 90% dintre automobilele de productie Ford vor fi echipate cu EPAS.