În caz că nu ați observat până acum, atunci când introduceți o destinație în Google Search vă sunt afișate sugestii pentru hoteluri și rute aeriene, împreună cu prețurile aferente, direct pe pagina de căutare. Uniunea Europeană este de părere că această practică este una neloială, nefiind în concordanță cu reglementările Digital Markets Act (DMA) și aducând prejudicii agențiilor de turism și altor agregatoare de prețuri. Prin urmare, UE a înaintat o solicitare către Google pentru eliminarea agregatorului de travel din căutări, iar compania a început să se conformeze. Schimbarea este deja vizibilă pentru utilizatorii din Germania, Belgia și Estonia, însă, cu toate că pare să fie benefică pentru agențiile de turism, hotelurile și liniile aeriene au observat o scădere de până la 30% a traficului pentru rezervări directe.
Google a avut până acum o oarecare reticență în a impune astfel de măsuri drastice, încercând, ca de obicei, o negociere cu autoritățile europene, însă UE se pare că alege să interpreteze cu strictețe reglementările DMA și nu lasă loc de negocieri. În plus, e greu de înțeles cum eliminarea unei astfel de funcționalități din Google Search ar fi benefică pentru consumatori, aceștia fiind acum direcționați mai des către intermediari, cu prețuri mai mari și potențiale încurcături în procesul de rezervare.
Via Neowin
Sursa: Google
Lasa un comentariu!