
Acordul de branding încheiat cu Nokia nu pare că a adus mari beneficii pentru HMD Global, iar în consecință, compania chineză a ales să nu-l prelungească. Brand-ul a intrat în obscuritate de ceva timp, fiind asociat mai degrabă cu feature phone-uri decât cu smartphone-uri performante, așadar și vânzările au fost extrem de slabe în ultimii ani.
Nokia, însă, îl consideră în continuare un brand consacrat și caută un nou partener. Cerințele financiare nu au fost dezvăluite, însă compania finlandeză menționează printr-o postare pe Reddit că este deschisă spre negocieri cu producătorii de smartphone-uri cu capacitate ridicată de producție și prezență globală. Însă având în vedere rezultatele brand-ului pe vremea când se afla sub umbrela Microsoft și în ultimii ani sub HMD Global, sunt șanse mici spre inexistente ca vreun producător să dorească să se asocieze cu denumirea Nokia. În plus, și costurile probabil că sunt foarte mari și nejustificate având în vedere marjele infime ale terminalelor entry-level și mid-range. În consecință, după expirarea acordului dintre cele două companii în 2026, s-ar putea să nu mai vedem terminale Nokia pe piață.
Sursa: Nokiamob.net