Recent mi-am cumpărat un aspirator robot. La momentul respectiv am avut de ales între achiziția de pe un site local, sau de pe un site din China. Am ales varianta locală, din motive de garanție.
Personal, prefer să cheltui niște bani în plus, pentru a beneficia de suport în caz de probleme. Astfel, dacă aspiratorul se va strica înviitor, îmi va fi relativ ușor să îl trimit la reparat. E drept că și acel site chinezesc oferă garanție, dar condițiile sunt puțin restrictive: trebuie să trimit eu pachetul cu produsul, pe barba mea, iar apoi să aștept constatare, reparație și, apoi, returul din Asia. Totul presupune costuri suplimentare și timp pierdut. Ori, niciuna dintre ele nu îmi prisosește. Un alt avantaj pe care achiziția locală mi l-a oferit, a fost posibilitatea de a mă adresa unor instituții abilitate, în caz că nu sunt mulțumit de service.
Ca să fiu în totalitate sincer, îmi pun astfel de probleme doar la produse a căror valoare depășește 200 de euro. Spre exemplu, Mi Band 1 si 2, telefonul Kiikaa Mix sau încărcătorul de mașină le-am luat de pe aliexpress și gearbest, fără vreo reținere. Toate m-au costat împreună mai puțin decât jumătate din prețul aspiratorului.
Același motiv mă face să mă gândesc de două ori înainte de a cumpăra produse scumpe de pe platforme online (gen olx) sau de prin piețe și talciocuri. Mă veți întreba, poate, de câte ori am avut nevoie de garanție la produsele comandate. Deși a fost un singur caz, a fost extrem de comod să știu că primesc banii înapoi de la Digi, pentru că Nexus 6P luat de la ei, se stricase. Iar 2700 lei nu sunt tocmai de aruncat pe geam…
La final, vine și întrebarea pentru voi:
Pentru mine nu e așa importantă, mai ales în cazurile în care e o diferență foarte mare de preț. De exemplu, recent mi-am luat Pixel 3 XL cu 600 Euro, pentru care am în teorie garanție, doar că nu în România.
Dacă l-aș fi luat din România m-ar fi costat aproape dublu telefonul. În condițiile astea prefer să iau două telefoane fără garanție valabilă local.
La o mașină sau la un TV, în schimb, o consider importantă.
Depinde foarte mult de produsul cumpărat. Dacă este de valoare mare atunci garanția contează foarte mult.
garantia este ff importanta – prefer sa dau peste 10% din pret dar sa am un produs garantat cu inca un 1an – ATENTIE ! evitati DEPANERO !! – o sa o furati imediat de la acestia – refuzati orice are garantia la DEPANERO ! – sa nu spuneti ca nu v-am spus
–
ca exemplu accept hdd doar daca au 3 ani garantie sau TV la fel – evitati DEPANERO
Eu țin cont mereu de asta ,nu prea am achiziționat produse fără garanție,în privința smartphone-ului am apreciat service într-o oră oferit de producători.
Garanția este importantă, de principiu, pentru orice produs cumpărat! Suficient de multe produse noi au defecte rezultate in urma procesului de fabricatie.
Depinde de pret binenteles. La olx sau sh nu ma bag ca nu e cazul.
@Jedi1: sa stii ca soacra-mea a avut “experiente” ok cu cei de la depanero. De vreo doua ori a fost nevoita sa apeleze la ei si de fiecare data s-au prezentat intr-o maniera profesionala. Poate ca lucrurile incep sa se schimbe in bine (si) la ei.
@varucu Ma bucur ca nu ai primit servirea de care am avut eu parte din partea DEPANERO
Totusi raman la o impresie proasta.
PS; Am avut un coleg care a trimis telefonul la service Depanero si acestia au umblat ca niste ghiauri pe ecranul telefonului 🙂 – dupa o reclamatie la emag acestia au trebuit sa ii plateasca telefonul si sa ii lase si telefonul 🙂 – despre experientele mele iti pot povesti dar este mai mult de spus
Daca e usor reparabil ma intereseaza mai putin garantia.