Nu stiu daca va mai aduceti aminte ca pe 10 septembrie 2016 a fost cazut absolut tot sistemul ING: plati cu cardul, retrageri, HomeBank, tot. Ei au spus atunci ca a fost din cauza unui test planificat la sistemul de stingere al incendiilor care a eliberat un gaz Inergen si a stricat serverele. Acum ei vor sa previna treaba asta.
Daca vreti sa cititi un articol complet pe tema problemei de atunci va recomand sa mergeti la Radu pe blog, are el unul. Ca idee, backup au avut, insa tot pe serverele din acelasi datacenter, si au cazut toate. Daca aveau redundanta completa (ca sigur doar la date au) si pe servere offsite atunci era mai bine, ca sigur nu dura 10 ore sa le puna in picioare.
In fine, se pare ca de atunci lucreaza la sisteme si vor sa le faca mai bune, nu stiu daca mai putin vulnerabile. Ideea e ca in zilele de 15 octombrie (in intervalul 01:00 – 04:00) si 23 octombrie (in intervalul 01:00 – 04:00) ING-ul va fi cazut pentru mententanta. Intreg mesajul venit pe e-mail, mai jos:
Draga Darius- Cristian Jula,
Dorim sa te tinem la curent cu privire la masurile de transformare si dezvoltare a infrastructurii digitale a bancii in perioada (imediat) urmatoare.
Imbunatatiri referitoare la infrastructura digitala.
Imediat dupa incidentul din 10 septembrie am demarat, impreuna cu furnizorii nostri, un proces etapizat de inlocuire a echipamentelor afectate si de suplimentare a capacitatii de procesare si stocare a datelor.Implementarea decontarii SEPA pentru transferurile in euro. Aceasta cerinta legala are ca termen limita de implementare data de 31 octombrie.
Actualizarea periodica a aplicatiilor software, folosite la plata cu cardurile Visa si Mastercard. Aceasta actualizare este obligatorie pentru toate bancile – si se efectueaza in fiecare an in lunile aprilie si octombrie.
Actualizarea serviciului ING Home’Bank – pentru ca in tot acest timp noi am continuat sa lucram de zor la perfectionarea aplicatiei de mobil. Noua versiune va fi chiar si mai prietenoasa in utilizare. De pilda, de acum inainte iti vei putea personaliza username-ul si iti vei putea schimba parola direct din aplicatie. Dar vom reveni cu mai multe detalii despre aceasta.
Noile solutii tehnice pe care trebuie sa le aplicam si diversitatea acestora ne obliga sa efectuam modificarile in mai multe faze succesive. Tehnic vorbind, este imposibil sa implementam aceste actiuni de la o zi la alta. Vom face insa aceste schimbari in asa fel incat sa nu iti cream inconveniente.
In consecinta, in zilele de 15 octombrie (in intervalul 01:00 – 04:00) si 23 octombrie (in intervalul 01:00 – 04:00 ), avem programate astfel de sesiuni. In aceste intervale platile cu cardurile ING la POS-uri si online, tranzactiile de la ATM-urile ING si serviciul Home’Bank nu vor fi disponibile.
Iti multumim pentru increderea si sustinerea pe care ni le-ai acordat in aceasta perioada. Si te asiguram inca o data de determinarea noastra in a iti oferi in continuare serviciile performante pe care stim bine ca le astepti de la noi.
Echipa ING
In alta ordine de idei, aplaud faptul ca-ti vei putea schimba username-ul si parola din aplicatie. Sper ca parola nu va mai fi limitata ca si acum la doar cinci cifre, o masura extrem de proasta daca vorbim de securitate.
Altfel, cu aplicatia HomeBank pentru desktop am mai tot avut probleme zilele astea, sper ca au imbunatatiri si pentru aceasta, nu doar pentru cea de mobil, care de obicei merge bine.