Site icon Arena IT

Inteligența artificială afectează grav motoarele de căutare și traficul site-urilor web

Pe măsură ce rata de adopție a inteligenței artificiale crește, traficul motoarelor de căutare și a site-urilor web scade, afectând drastic veniturile din advertising și ducând inclusiv la pierderi de job-uri. Iar de vină pentru această schimbare a obiceiurilor de informare este în principal comoditatea asigurată de platformele de inteligență artificială. Practic, în loc să caute manual informațiile de interes și să acceseze site-uri web, utilizatorii apelează la chatboți AI, cum ar fi ChatGPT sau Copilot și primesc instant răspunsul, fără a interacționa în vreun fel cu sursa. Sursa este de cele mai multe ori citată în răspunsuri, doar că, de cele mai multe ori, răspunsul concis este suficient pentru nevoile de moment ale utilizatorului, astfel că site-urile, cu toate că furnizează informații valoroase, ajung să fie exploatate de platformele de inteligență artificială și nu au nimic de câștigat.

Această situație este confirmată și într-o analiză amplă realizată de Barrons, în care se menționează că traficul motoarelor de căutare scade într-un ritm alert de la debutul inteligenței artificiale. În consecință, multe dintre site-urile care depind de traficul organic se confruntă cu scăderi drastice ale traficului și mai ales ale veniturilor, punând în pericol viitorul presei scrise. Conform Barrons, cele mai afectate sunt site-urile de știri, blog-urile și portalurile de travel.

Via Wccftech

Exit mobile version