Cum v-a venit idea de a pune bazele unei companii care dezvoltă software-uri medicale și pharma? Care au fost factorii care au influențat luarea acestei decizii?
Două dintre industriile aflate în creștere sunt: industria IT și sănătatea. Odată cu implementarea SIUI-ului în cadrul CNAS, nevoia de soluții software in domeniul sănătații a crescut. A urmat implementarea cardului de asigurat, care a condus la creșterea nevoii de servicii IT în cabinetele medicale și farmacii. Experiența profesională precedentă în domeniul IT, precum și dorința de a contribui la dezvoltarea unor softuri care să eficientizeze munca medicilor și farmaciștilor au dus la punerea bazelor acestei companii. Evoluția sa a fost una ascendentă de la an la an, atât datorită contextului de piață favorabil, cât și a eforturilor depuse de echipă în dezvoltarea unor aplicații care să răspundă dinamicii din domeniile medical și farmaceutic.
Care sunt cele mai noi tendințe tehnologice în ceea ce privește software-urile medicale și pharma?
Tehnologia este în continuă dezvoltare, iar cerințele utilizatorilor sunt din ce în ce mai personalizate. Domeniul farmaceutic se regăsește în acest moment pe poziții tot mai ridicate în topul utilizatorilor de soluții IT, lucru care îi ajută pe specialiștii acestor sectoare să își eficientizeze timpul de lucru în favoarea clientului/pacientului. Soluțiile de tipul BI (Business Intelligence) sunt printre cele mai accesate de farmaciști, în timp ce medicii aleg să investească în promovarea digitală.
Există premiere aduse de-a lungul timpului de produsele lansate de companie?
Da, putem vorbi de premiere aduse de noi pentru piața din România. GoPharma este primul marketplace B2B dedicat segmentului farmaceutic, dezvoltat pentru a eficientiza activitățile zilnice ale farmaciștilor în comunicarea cu distribuitorii și producătorii din România.
În care dintre domeniile medical și pharma aveți cele mai multe proiecte în acest moment și de unde această dinamică?
Proiectele cele mai multe vin din zona de lanțuri de farmacii, unde ne concentrăm și avem cele mai multe implementări. Specialiștii echipei Setrio acoperă zona de implementare de soluții dedicate lanțurilor de farmacii prin competențele tehnice necesare configurării și administrării de servere de baze de date SQL, a realizării de importuri, a prelucrărilor de date eterogene și a configurării soluției pentru maparea pe fluxurile de lucru ale clienților noștri. Retailul farmaceutic este un sector care a cunoscut creșteri de la an la an, aspect care a influențat și evoluția pozitivă a pieței de software dedicat. De asemenea, nevoia de optimizare a activității și de gestionare eficientă a bazei de clienți a impulsionat dezvoltarea unor soluții software cât mai avansate.
Există o reticență a clienților față de noile tehnologii? Cum combateți această reticență?
Clienții noștri sunt foarte buni profesioniști în domeniile lor de activitate, iar interacțiunea cu tehnologia este uneori evitată. Prin soluțiile pe care le propunem, susținute de profesionalismul și promptitudinea reprezentanților Setrio Soft, reușim să transformăm tehnologia dintr-un domeniu rigid într-un sprijin real în activitatea de zi cu zi.
În ce orașe din România efectuați cu preponderență implementări? Aveți zone pe care vă focusați?
Potențial există la nivel național unde suntem prezenți prin reprezentanți locali. Focusarea noastră poate fi segmentată prin prisma soluțiilor oferite. Există, de exemplu, un potențial mare pe zona de sud a țării în ceea ce privește lanțurile de farmacii care doresc să se dezvolte și pentru care Setrio Soft are soluția care să le susțină creșterea businessului prin tehnologie. Pe alt segment de produse există potențial la nivel național, de exemplu în ceea ce privește implementarea soluției GoPharma la depozitele de produse farmaceutice. Aș putea concluziona că potențial există peste tot și, ce este cel mai important, este să ne focusăm cunoașterea și pe nevoile potențialilor clienți.
Care sunt cele mai noi sisteme/versiuni/servicii lansate pe piață?
Cea mai recentă soluție marca Setrio Soft este reprezentată de GoPharma, primul marketplace online B2B pentru industria farmaceutică. Este o platformă pentru comenzi și comunicare online dedicată tuturor farmaciilor, producătorilor și distribuitorilor din România. Soluția se integrează cu sistemul de comenzi al distribuitorilor, oferind farmaciilor acces direct la stocurile asociate listelor de produse, iar flexibilitatea și functionalitățile platformei permit o accesare simplă și rapidă a ofertelor și promoțiilor, în orice moment al zilei, în orice zi din săptămână. Obiectivul GoPharma este crearea unei comunități pharma cu activități centralizate într-o platformă comună,
Functionalitățile aplicației sunt grupate în următoarele tematici: profil detaliat pentru fiecare participant (farmacie sau distribuitor), comenzi – vizualizare oferte, istoric comenzi și salvare precomenzi, promoții – comunicare oferte special, date financiare– facturi cu sold, facturi, plăți efectuate, plăți planificate, comunicare – sugestii, știri, chat, documente utile, promovare campanii.
Despre Setrio:
Fondată în anul 2004, Setrio este unul dintre cei mai importanți producători de software și integratori de soluții IT, adresându-se companiilor care își desfășoară activitatea în domeniile medical și farmaceutic.
Soluțiile dezvoltate de Setrio vizează producători, distribuitori, medici și farmacii, printre aplicațiile software proprii dezvoltate de-a lungul timpului numărându-se GoPharma, BizPharma, BizMedica, BizMobile, BizDepozit.
Compania are o echipă dedicată ce a acumulat o vastă experiență în analiză, dezvoltare, implementare, consultanță software și hardware.