Škoda revine pe două roți cu un concept retro-futurist
Cristian Răducă
Cunoscută pentru succesul său în lumea auto, Škoda surprinde cu o întoarcere simbolică la originile sale pe două roți.
Producătorul ceh, activ de peste 130 de ani, a prezentat recent Slavia B, un concept de motocicletă electrică inspirată din primul model motorizat al companiei, lansat în 1899 de fondatorii Václav Laurin și Václav Klement.
Conceptul Slavia B este parte din inițiativa de design „Modern Solid”, prin care Škoda explorează reinterpretarea moștenirii sale într-o cheie contemporană. Creat de designerul francez Romain Bucaille, acest model tip café racer combină silueta originală cu detalii moderne: un cadru robust cu linii ascuțite, o semnătură luminoasă distinctă, șa individuală și ghidon coborât. Sigla „Laurin & Klement” plutește elegant în față, un tribut subtil fondatorilor.
Deși păstrează forma clasică de diamant, conceptul renunță la motorul de 240 cmc al versiunii originale și la cutia de viteze, fiind complet electric. Specificațiile tehnice nu au fost încă dezvăluite. În schimb, accentul cade pe limbajul vizual: piele maro pe șa și manșoane, alături de o geantă pentru scule în ton vintage, ca omagiu motocicletelor de altădată.
Această apariție unică nu anunță neapărat o producție de serie, dar arată clar că Škoda este deschisă să exploreze din nou segmentul pe două roți, cu o viziune proaspătă și un respect profund pentru istorie.
Puțini știu că, înainte de a produce automobile, Škoda (pe atunci Laurin & Klement) a fabricat o serie de motociclete între 1899 și 1905. Primul model a fost Slavia Type A, o bicicletă cu motor integrat, de 1,25 CP, destinată transportului personal. Gama a continuat să evolueze în anii următori, culminând cu modelul Laurin & Klement Type C, o motocicletă mai robustă, cu motor de 5 CP și design avansat pentru acea vreme. După 1905, compania s-a concentrat exclusiv pe automobile, marcând astfel sfârșitul producției de motociclete. Conceptul Slavia B este prima revenire oficială la acest segment după mai bine de un secol.
În România, Škoda este unul dintre cei mai apreciați constructori auto, cu modele precum Octavia, Superb, Kamiq și Kodiaq în topul preferințelor. În 2023, marca a ocupat locul patru în clasamentul vânzărilor, cu peste 11.000 de unități livrate, semn că reputația sa pentru fiabilitate și raport calitate-preț rămâne solidă.
Asta mă pune pe gânduri, pentru că am deja în curte un Kodiaq și un Karoq, așa că ar putea urma și ceva pe două roți… 🙂