Insa Hydra vrea sa le combine, si sa le si surclaseze in acelasi timp. Totul se face prin chip-ul hardware efectiv, ajutat de un driver pe masura. Ce face Hydra? Pe de o parte poate pune sa lucreze impreuna pana la patru placi video, indiferent de producatorul lor (AMD sau nVidia).
Iar pe de alta parte ofera un spor de performanta liniar cu fiecare noua placa adaugata (adica doua HD 3850 de exemplu ar fi de fix 2 ori mai performante decat o singura placa HD 3850, indiferent de joc, trei HD 3850 ar fi de 3 ori mai rapide ca una singura etc). Si asta este posibil pentru ca se indeparteaza de la clasicul mod de a renda pe mai multe placi.
Si pentru ca Hidra foloseste un driver propriu pentru a renda scenele, este compatibil cu orice joc, indiferent de performantele driver-ului video pentru acel joc. Din pacate insa ideea de Crossfire + SLI mai are o piedica: Windows. Nici XP nici Vista nu permit mai mult de un driver grafic activ. Deci fie Catalyst fie Forceware, si nu ambele. Asa ca, desi teoretic este posibil sa cuplam o placa AMD cu una nVidia de acum inainte, practic Microsoft nu ne lasa.
Hydra deschide insa doua oportunitati majore. Acest chip va permite producatorilor de placi de baza sa atinga o compatibilitate Crossfire si SLI simultana, fara chip-uri scumpe ca nForce 200.
Si in acelasi timp va aduce placile video dual GPU cu performante duble fata de modelul single GPU, prin inlocuirea puntii Crossfire / SLI cu acest chip Hydra. AMD ar trebui sa speculeze rapid aceasta idee, avand in vedere ca modelele sale de top sunt dual GPU, si Hydra ar insemna un spor de performanta mai mult decat frumos.