Desi noi ne cam indoim, firma de cercetare de piata DFC Intelligence sustine ca in anul 2013 92% din jocurile de PC vandute au fost copii digitale, utilizatorii renuntand aproape complet la versiunile fizice, pe disc si la cutie. Iar acest trend ar trebui sa se accentueze si mai mult in actualul 2014.
Pentru ca ar fi mai comod, si uneori mai ieftin, sa descarcam direct de pe net. Dar stim deja ca, in ciuda dorintelor studiourior producatoare, exista o intreaga piata a jocurilor la mana a doua. Care se bazeaza exclusiv pe variantele fizice, copiile digitale fiind atasate unui cont si neputand fi transferate.
Plus ca un joc in format digital poate fi mult mai greu si mai putin spectaculos daruit cuiva. Un copil se va bucura mult mai mult cand va descoperi un joc in cutia sa de cadouri decat daca i s-ar spune ca va primi bani sa-si descarce acelasi titlu. Si in aceste conditii numai 8% sa fi ramas in lumea fizica?
DFC Intelligence nu specifica daca in studiul lor au luat in calcul toate joculetele disponibile exclusiv in market-uri digitale, sau au contorizat, cum era mai corect, numai titlurile disponibile in ambele forme de prezentare.
Depinde ce inteleg ei prin copii digitale. Spre exemplu, jocurile EA retail, cer Origin, ca si cele luate din Origin Store dar de multe ori sunt mai ieftine. De asemenea, nu avem de ales. La fel si in cazul UPlay. Majoritatea jocurilor Ubisoft sunt mai ieftine luate in varianta retail decat luata direct din UPlay Shop dar cer activare. Eu as incadra asta la retail nu la digital dar pot paria ca ei nu fac asta. Mai sunt si situatiile in care jocurile sunt exclusiv digital iar astea nu prea ar avea ce cauta intr-un asemenea studiu pentru ca nu ofera alternative. O alta problema o constituie platformele analizate. Exista jocuri de Android care sunt disponibile in browser, sub forma de web app. La fel si cele de WP care sunt disponibile in Windows Store. Dar asta nu le incadreaza la jocuri de PC pentru ca au anumite limitari.
E mult mai comod. Si cand ziceti jocuri nu cred ca e vorba doar de copii E o industrie cu bani grei in spate. Majoritatea prefera sa isi introduca contul intr-un browser si sa i se downloadeze jocul(in linii mari). Nu inteleg unde e surprinderea asa mare. Cadoul ambalat pentru un copil e un „cost minim”
pai si daca cumperi varianta fizica tot ai nevoie de un cont. ai nevoie doar de cd key. copia fizica poti sa o lasi in carcasa.