Daca ar fi sa analizam putin situatia in care se afla acum cea mai populara si cea mai populata retea de socializare din lume, adica Facebook, am observa un regres imens. Poate va intrebati de ce. Raspunsul e simplu: socializarea e specifica adolescentilor, tinerilor.
Faptul ca si „batranii nostri” sunt acum pe net nu ne prea convine si, de asta, tendinta de mutare a tinerilor catre alte retele de socializare este in continua crestere. Ce inseamna asta? Mai putini utilizatori pe Facebook, noi metode de a face bani si mai multe reclame.
Mark Zuckerberg, fondatoruL Facebook, vinde 41.35 milioane de actiuni din cadrul companiei sale, toate in valoare de 2.3 miliarde de dolari. Imediat dupa anunt, titlurile celor de la Facebook au scazut cu pana la 5.3% la bursa din New York.
Fondurile obtinute in urma ofertei vor fi folosite petru finantarea capitalului de lucru si alte chestiuni interne. Zuckerberg va utiliza banii obtinuti prin vanzarea de actiuni in principal pentru plata unor taxe, potrivit Facebook.
In urma acestei tranzactii, puterea de vot a lui Zuckerberg va scadea cam cu doua procente, de la 58.8% la 56.1%. Actiunile Facebook sunt de doua feluri. Fiecare actiune de clasa A da posibilitatea posesorului la un vot, in timp ce actiunile clasa B ofera 10 voturi si pot fi oricand convertite intr-o actiune clasa A.
Valoarea actiunilor Facebook a crescut de peste doua ori in acest an.