Uniunea Europeană consideră neloială competiția producătorilor de mașini electrice din China. Aceștia beneficiază de numeroase subvenții din partea guvernului și își permit să vândă la prețuri de dumping, denaturând astfel piața locală de vehicule electrice și aducând prejudicii producătorilor europeni. Negocierile dintre cele două părți au eșuat, iar în consecință, începând de astăzi, intră în vigoare suprataxarea EV-urilor produse în China. Tesla va plăti suplimentar 7.8%, însă doar pentru mașinile produse în China, BYD 17% și Geely 18.8%. Ceilalți producători vor plăti 20.7% în plus, iar cei care au refuzat colaborarea în cadrul anchetei realizate de reprezentanții UE vor achita o suprataxă de 35.3% din valoarea vehiculelor. În plus, la aceste noi taxe se adăuga și taxele vamale, în cuantum de 10%. Vestea bună e că suprataxarea nu se aplică retroactiv, mașinile aflate în stocurile dealerilor nefiind afectate. Vestea mai puțin bună e că vor fi afectate prețurile pentru Dacia Spring, dar și pentru modelele de la MG, care încep să aibă prezență oficială din România. În cazul Dacia Spring suprataxa aplicată este de aproximativ 20%, în vreme ce pentru MG ne putem aștepta la creșteri de prețuri cu până la 35.3%.
Însă aproape sigur și chinezii vor avea un răspuns pentru acțiunile UE. Deja apar zvonuri care indică că vor fi taxate mașinile premium cu motorizări de peste 2.5 litri provenite din Europa, foarte populare pe piața chineză.
Surse: Autocritica.ro, Associated Press