Site icon Arena IT

Mastercard impune reguli mai stricte pentru plata subscripțiilor

Vi s-a întâmplat vreodată să vă înregistrați pentru un free trial și după să fiți taxat automat pentru o luna sau, mai rău, pentru un an? Mie da, și nu doar o singură dată. Ultima dată am pățit-o cu Amazon Prime Video, iar procesul de recuperare a banilor a durat cam o săptămână. În alte cazuri, am fost nevoit să fac o cerere de refuz de plată la bancă și a durat chiar mai mult. Multe servicii se folosesc de tactici înselătoare, solicitând datele cardului pentru a preveni „frauda” (ironic, nu?) în cazul promoțiilor free trial. Ce omit cei mai mulți utilizatori e „small print-ul” în care scrie, într-o formulare ambiguă, că subscripția va fi retrasă automat de pe card după finalizarea perioadei de încercare. Unele servicii fac anularea subscripției și mai complicată, solicitând contactarea serviciului relații cu clienții prin e-mail. Și știm cu toții cum decurge o astfel de interacțiune.

Mastercard dorește să prevină astfel de tactici înșelătoare prin impunerea unor reguli mai stricte pentru furnizorii de servicii. Astfel, după finalizarea perioadei de încercare gratuite, utilizatorul va trebui să-și exprime acordul cu privire la taxarea automată a subscripției. Din câte se pare, procesul va fi gestionat de vendor, cel mai probabil prin e-mail sau apel telefonic. De asemenea, furnizorii de servicii vor trebui să furnizeze detalii exacte cu privire la serviciile plătite, prin e-mail sau mesaje text. Mai mult, toate autorizările trebuie să fie însoțite de URL-ul unde a fost efectuată plată și/sau de numărul de telefon al companiei, pentru ca utilizatorul să vadă exact pe extrasul de cont unde, când, cât și pentru ce a plătit.

Veștile sunt binevenite și, cel mai probabil, au ca scop reducerea chargeback-urilor. Să sperăm că și VISA va aplica o politică similară.

Sursa: Neowin

Exit mobile version