Site icon Arena IT

Meta a cheltuit 45 miliarde de dolari pentru dezvoltarea metaversului, însă nu a obținut rezultatele așteptate. Investitorii încep să se teamă de pierderile foarte mari ale companiei

Vă mai aduceți aminte de rebranding-ul Facebook în Meta și de planurile mărețe ale companiei pentru dezvoltarea metaversului? Totul a început în 2021, pe fondul entuziasmului de la acel moment, însă piața a dovedit că nu există interes pentru un astfel de produs, iar Meta a ajuns să piardă zeci de miliarde de dolari cu această ambiție bizară.

Mai mult, pe lângă pierderile substanțiale, Meta se confruntă și cu grave probleme de organizare, susțin unii angajați, iar asta duce la dificultăți serioase în atingerea obiectivelor. Conform rapoartelor financiare, pierderile nete ale diviziei de dezvoltare a metaversului au fost de 6 miliarde în 2020, 10 miliarde în 2021, 13 miliarde în 2022 și 16 miliarde în 2023 – o creștere constantă care începe să sperie investitorii și să aibă un impact negativ asupra acțiunilor companiei. De asemenea, doar în primul trimestru al anului trecut, divizia de metavers a adus pierderi de 3.8 miliarde de dolari, mai mult decât veniturile combinate din 2022 și 2023.

În ciuda acestui eșec colosal, Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a declarat în cadrul unei întâlniri cu investitorii că pierderile vor continua să crească până ce serviciile metavers vor deveni profitabile. Însă, realist vorbind, metaversul are șanse foarte mici de reușită, mai ales că nici Apple nu a obținut rezultatele scontate cu AR, VR și Vision Pro.

Via Techspot

Exit mobile version