Alegerea anvelopelor potrivite este esențială pentru confort și siguranță, chiar și atunci când nu circuli frecvent cu mașina.
În cazul meu, folosesc Skoda Kodiaq tot mai ocazional, așa că am ales un set de Michelin CrossClimate 2 – anvelope all season recunoscute pentru fiabilitate și performanță în condiții meteo variate. Le-am montat pe acestea pentru a scăpa de schimburile sezoniere și pentru a păstra siguranța pe tot parcursul anului.
Bine, ca să fiu sincer până la capăt, m-au ajutat la decizie și articolele lui Gabi, care a scris despre experiența lui cu acest tip de gume aici, aici și aici.
CrossClimate 2 se remarcă prin profilul direcțional care ajută la evacuarea apei și prin aderența eficientă pe carosabil umed sau în condiții de ninsoare ușoară. Sunt printre puținele anvelope all season care respectă standardul 3PMSF, ceea ce le permite să fie utilizate legal pe timp de iarnă. Având în vedere că Kodiaq-ul meu are tracțiune 4×4, performanța acestor cauciucuri o voi simți mai ales la frânare și în viraje. Momentan este la schimbat parbrizul, că am avut grindină în zonă, dar promit să revin cu feedback după o perioadă mai lungă de utilizare.
Pentru șoferii care nu parcurg mulți kilometri anual, anvelopele all season sunt o alegere logică. Nu mai e nevoie să le schimbi de două ori pe an, nici să le depozitezi sau să plătești pentru montaj sezonier. Uzura este redusă, iar raportul cost per kilometru devine foarte bun. În plus, elimină stresul legat de trecerea la cauciucurile „potrivite” când vremea se schimbă. Eu aveam unde să le țin pe ale mele, pentru că stau la casă dar doar schimbarea la fiecare sezon mă costa cam 500 lei pe an, ceea ce înseamnă că voi amortiza costul anvelopelor în cinci ani numai din aceste sume, dacă nu cresc prețurile la service-ul de la mine din sat. 🙂
Avantajele cele mai importante se văd în eficiență: aceeași anvelopă funcționează bine în toate condițiile, fără bătăi de cap. Dacă nu faci drumuri lungi sau nu circuli zilnic, investiția în Michelin CrossClimate 2 merită din plin. Sunt durabile, versatile și păstrează siguranța pe primul loc.
În concluzie, pentru un șofer care folosește mașina moderat, ca mine, montarea unor anvelope all season performante elimină grija sezonieră și aduce o experiență de condus mai relaxată. CrossClimate 2 de la Michelin sunt exact genul de cauciucuri care se potrivesc unui stil de viață urban, cu puține drumuri, dar cu așteptări mari de la mașină.
PS: Nu este un articol plătit, nu am primit anvelopele în schimbul acestui text, e doar o împărtășire a experiențelor personale. Asta ca să le fie clar și celor care abia așteaptă să scrie replica asta pe la articolele noastre.
Nu as vrea sa iti stric calculele, dar sa nu uiti sa le echilibrezi la 7-8000 km cel mult. De service nu scapi cat timp ai masina.
Bineinteles ca mai trebuie, nu ma astept sa nu mai cheltui nimic. 🙂
Nici chiar, am CC2 de 38000 km si le-am rotit de 2 ori, ocazie cu care le-am si echilibrat. Deci daca faci schema o data la 10-12000 km e ok.
Cred ca sunt multe variabile aici: cate gropi iei, cat de “vulgar” le iei… cat de grea e masina, cat de mare e balonajul. Eu la maxim 10.000 trebuie sa le echilibrez ca imi tremura volanul pe autostrada. Peugeot 5008, 235/50/r19
N-ai mai avut rabdare sa lui CC3?
sincer, nu, ca trebuia sa mai circul si cu asta si as fi schimbat gumele de iarna deja
Eu sunt curios de ce folosesti masina tot mai ocazional.
Ce alternativa ai gasit?
folosesc masina asta mai rar. 🙂
Deci folosesti alta mai des? 🙂
Sunt curios daca zgomotul la viteze peste 100km/h este mai mare decât cel cu anvelope de vară?
Revin cu feedback peste cateva sute de km
La Pirelli Cinturato All Season SF 3, zgomotul motorului acopera substantial pe cel de rulare la 100km/h in cazul meu. Comtinental PremiumContact 6 erau mai tacute, daca ne raportam la viteze sub 90km/h
Cum adica daca nu faci drumuri lungi? Cat de lungi? Eu fac 10-15k pe an. Deci nu sunt bune pentru mine?
Am scris mai sus ca nu e masina principala. Nu fac mai mult de 2-3k cu ea anual.
Salut, am avut primele Cross Climate și au fost super pentru oraș, însă am fost odată până la Predeal cu ele și am derapat teribil pe un drum cu pantă lejeră. Ninsoare proaspătă și probabil dedesubt de formase gheață ceva, a fost horror.