Site icon Arena IT

Microsoft ataca piata Chromebook-urilor

La sfarsitul anului trecut va prezentam succesul de care se bucura Chromebook-urile pe teritoriul Nord American, unde aceste laptop-uri, avantajate de pretul redus, de aproximativ 200 $, urcau la o cota de piata de 21% din toate notebook-urile noi. Si va spuneam ca Microsoft are nevoie de un raspuns, cat mai repede.

Iata-ne sase luni mai tarziu, martori la retalierea celor de la Microsoft. Acestia au contraatacat cu Windows 8.1 with Bing, versiune gratuita a sistemului de operare destinata dispozitivelor ieftine (sub 250 $). Ceea ce a permis partenerilor realizarea de tablete, si mai ales de laptop-uri, care sa coste exact atat!

Mai exact, HP a pus la punct laptop-ul Stream, la pretul de 200 $, Acer va veni cu Aspire ES1 la 250 $ (ecran de 15.6″, procesor Intel Celeron la 2.16 GHz, 4 GB de RAM, HDD de 500 GB), iar Toshiba va lansa un model tot la 250 $ (ecran de 11.6″, SSD de 32 GB).

Iar Microsoft tine sa ne evidentieze avantajele acestor laptop-uri ieftine, la pret de Chromebook: folosirea variatelor programe si aplicatii din ecosistemul Windows x86, interfata familiara cu desktop, suita Office, compatibilitate cu variatele periferice disponibile. Si mai trebuie sa subliniem performantele mai mult decat suficiente ale acestor produse, spre deosebire de micutele netbook-uri care au reusit sa dispara in istoria IT-ului.

Exit mobile version