Site icon Arena IT

Noi detalii despre Larrabee

Incet incet de apropiem de finalizarea proiectului Larrabee, primul GPU destinat placilor video individuale, programat pentru sfarsitul acestui an 2008 si inceputul lui 2009. Si cu trecerea timpului mai aflam noi detalii.

Asadar, s-ar parea ca Larrabee va avea un PCB cu 12 straturi, fata de 8 cate au tot avut placile video high end de pana acum. Si aceasta se va traduce in costuri de productie destul de ridicate. In alta oridine de idei, Larrabee va folosi o racire similara celei de pe ultimele placi video de la nVidia, gen cutie, cu un cooler puternic cu heatpipes la interior.

Intel preconizeaza o putere de calcul de 2 TFLOPS pentru GPU-ul sau. Si pentru aceasta va avea nevoie de memorie rapida. Din aceasta cauza cel mai probabil Larrabee va folosi memoria GDDR5, pe 256 de bits (sau cine stie, chiar 512 bits, daca Intel doreste sa faca cea mai scumpa placa video de pana acum).

Un zvon destul de ciudat este renuntarea celor de la Intel de a mai implementa DirectX si OpenGL in arhitectura GPU-ului lor. In loc, vor folosi un mod compatibil, insa cu amprenta proprie. Personal gasesc destul de greu de crezut acest fapt, dar cu Intel nu se stie niciodata.

Fie nu au putut implementa DirectX-ul, sau rezultatele au fost atat de proaste incat nu s-a meritat, fie Intel crede ca poate sa rastoarne peste noapte intreaga industrie de placi grafice. O noua interfata de programare va obliga pe creatorii de jocuri sa invete noul limbaj, si sa-l foloseasca, in plus fata de DirectX. Deci programare in plus, costuri mai mari, compatibilitate mai diversificata (ca si cum PC-ul se va imparti in doua).

Si pana nu vor exista suficiente astfel de placi pe piata, sigur studiourile de jocuri nu-si vor bate capul cu un nou limbaj, decat daca vor fi… impulsionati. Si se aude ca Larrabee va sosi cu sase jocuri special create pentru ea. Si ar fi foarte amuzat ca aceste jocuri sa mearga mai bine pe placile nVidia sau ATI.

Exit mobile version