Nokia a luat niste telefoane ieftine, le-a pus browser si jocuri online si le-a vandut in China si India. A reusit sa-si creasca cota de piata la 35% in India si China la capitolul telefoane normale. Mai mult, acestea sunt si profitabile, nu ca vanzarile de smartphone-uri. Asa se face ca vand mai bine de 70 de milioane de telefoane ieftine in fiecare trimestru.
Si pentru ca au vazut ca seria Asha merge au trecut mai departe. Au bagat pe piata telefoane cu touchscreen si dual SIM – Asha 305 – costa 380 RON – si mai tarziu au introdus Asha 311 – tot cu touchscreen, unul mai bun, dar cu procesor de 1 GHz. Modelele acestea doua se vand cel mai bine. Nu lipseste si un telefon cu tastatura QWERTY: Asha 302 – costa 500 RON. Nokia vinde 1 milion de telefoane din astea pe zi.
20% din vanzarile firmei vin din China si India, ca acolo se vand cel mai bine telefoanele ieftine. Nokia a gandit bine, daca tot nu pot face smartphone-uri demne de luat in seama macar sa faca telefoane ieftine, cu miros de smartphone, care sa se vanda bine. Ca piata asta a fost cam uitata.
[Sursa]